استفاده از مرخصی سالانه برای کارکنان بانک ها اجباری می شود

با دستور رییس کل:

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این موضوع که مدیران شعب نباید بیش از سه سال در یک شعبه بمانند اظهار داشت: لازم است روسای شعب تا قبل از سه سال چه با عملکرد خوب و چه با عملکرد بد تعویض شوند.

محمود بهمنی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید بانک صادرات با اظهار تاسف شدید از به وقوع پیوستن اختلاس بزرگ بانکی،  تصریح کرد: باید موضوع مرخصی های سالیانه برای همکاران اجباری شود و آنها حداقل 15 روز تا یک ماه در سال از مرخصی استفاده کنند.

بهمنی ادامه داد: با این گونه اقدامات می توانیم ببینیم که در نبود مدیران و بوجود آمدن خلاء چه اتفاقاتی می افتد تا بتوانیم ضعف ها را شناسایی کنیم نه اینکه همکار ما 20 سال به مرخصی نرفته باشد.

رییس کل بانک مرکزی بر لزوم پاک بودن سیستم بانکی کشور تاکید کرد و گفت: از وقوع این سوء استفاده بزرگ متاثر شدیم

وی اختلاس اخیر را در واقع یک ماتم برای سیستم بانکی خواند و خطاب به مدیران شبکه بانکی کشور، گفت: سیستم نظارت و کنترل را جدی بگیرید و همچنین موضوع کنترل های داخلی واحدهای مختلف بانکی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود.

وی ادامه داد: وقتی شما لباس سفید پوشیدید و به بانک آمدید باید مواظب باشید نه اینکه فقط به فکر این باشید که لباس سفید شما لک نیفتد بلکه باید مواظب این موضوع باشید که اگر دیگری می خواهد لکی را بر لباس شما بگذارد، از آن دوری کنید.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم انجام بازرسی های داخلی و ارتقای اعتبارسنجی در شبکه بانکی، تاکید کرد: این موضوع را از همین جلسه در دستور کارمان به صورت جدی قرار می دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  8  =