کمیته انتظامی بانک ها تشکیل می شود

شورای پول و اعتبار در خصوص تفکیک رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک ها ، تعیین تکلیف منابع بانک آریا ،تشکیل کمیته انتظامی و تقویت کنترل داخلی بانک ها تصمیم گیری کرد.

رییس کل بانک مرکزی در خصوص تفکیک رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک ها اظهار داشت: در بانک های دولتی و بانک های تازه خصوصی شده همچون صادرات ، ملت ، تجارت و رفاه کارگران ؛ رییس هیات مدیره و مدیرعامل شخص واحدی بود که شورای پول و اعتبار در جلسه اخیر تصمیم به تفکیک این دوگرفت. بدین ترتیب با این شیوه ،اجرا و نظارت از هم جدا شده و کنترل ها دقیق تر صورت می پذیرد.

محمود بهمنی با اشاره به بحث مفصل آسیب شناسی بانک آریا در این جلسه اضافه کرد: اساسنامه بانک آریا که قبلاً به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده بود ، کن لم یکن اعلام  شد و در خصوص منابع آن با نظارت قوه قضاییه و مسوولان ذیربط اتخاذ تصمیم خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل هیات انتظامی بانک ها و اضافه شدن عضو جدید به شورای پول و اعتبار ،گفت: بانک مرکزی با هدف برخورد قاطعانه با متخلفان در سیستم بانکی کشور، اقداماتی از جمله تقویت کادرهای بازرسی ، کوتاه کردن دوره های نظارت ، ایجاد مکانیزم نظارت آنلاین و سیستم جامع اعتباری را در دستور کار خود قرار داده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  28