ضرورتهای پلیسی برای پیشگیری از سرقت های بانکی اعلام شد

از سوی یک مقام قضایی :

معاون قضایی دادستان بجنورد در این نشست گفت: نصب دوربین های مدار بسته و همکاری پلیس در برقراری نظم و امنیت در بانک ها بسیار تأثیرگذار است. ارائه آموزش های لازم به متقاضیان استفاده از کارت های عابربانک، رانندگان خودروهای حمل پول و اعلام تعمیرات ساختمانی بانک ها طی ساعات اداری و ایام تعطیلات به پلیس و کلانتری به عنوان نکات حایز اهمیت در جلوگیری از سرقت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، مهرپرور در نشست مشترک پلیس و مدیران بانک های استان به منظور بالا رفتن ضریب امنیت در بانک ها افزود: سارقان در مرحله اول سرقت، روزنه ها و دوربین های مداربسته را کنترل می کنند، بنابراین اطمینان از سالم بودن این تاسیسات در بانک ها، می تواند امنیت را در این مکان ها برقرار کند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی و آموزش کارکنان، نصب هشدارهای لازم در محل عابربانک ها، تعامل با پلیس، دستگاه قضایی و بانک ها، تجهیز بانک ها به سیستم های هشدار دهنده و پاسخگویی سریع به استعلامات دستگاه قضایی در جلوگیری از سرقت ها بسیار موثر است.

سرهنگ باقری، جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: خراسان شمالی به لطف همکاری مردم با پلیس از استان های امن کشور است.

وی خاطر نشان کرد: کمبود سیستم نوبت دهی در بانک ها و کم بودن تعداد باجه های پاسخگویی موجب ایجاد ازدحام در پشت باجه ها و فراهم آوردن زمان مناسب برای جیب بری و سرقت می شود.

باقری اضافه کرد: لازم است درهای ورودی و خروجی قبل از تعطیلی بانک ها کنترل و از آماده به کار بودن سیستم های هشدار دهنده نیز، اطمینان حاصل شود.

سرهنگ نامور، رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی نیز در این نشست اظهار داشت: ارائه آموزش های لازم به متقاضیان استفاده از کارت های عابربانک، رانندگان خودروهای حمل پول و اعلام تعمیرات ساختمانی بانک ها طی ساعات اداری و ایام تعطیلات به پلیس و کلانتری به عنوان نکات حایز اهمیت در جلوگیری از سرقت است.

وی ادامه داد: کشف 70 درصد از پرونده های مربوط به بانک به کمک دوربین های مدار بسته انجام می شود، بنابراین مجهز بودن بانک ها به دوربین مداربسته در جلوگیری از سرقت اهمیت خاص دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =