وام ارزان قیمت صندوق توسعه ملی برای خصوصی ها

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رحیم قربانی در نشست با صنعتگران غرب کشور با اشاره به اینکه مشخصه این تسهیلات،ارزان قیمت بودن آن و سود کم  است، شرکت های دولتی را  از  این امر مستثنی دانست.

وی گفت: صندوق نمی تواند بیش از 20 درصد منابع خود را در اختیار نهادهای عمومی غیر دولتی قرار دهد.

او افزود: منابع صندوق از محل 20 درصدی فروش  نفت ، گاز  و  پتروشیمی حاصل می شود  که تامین هزینه های جاری دولت در صندوق جایی ندارد.
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون یک ریال از دولت برای تامین هزینه های صندوق پرداخت نشده است  و  از منابع  صندوق نیز در این خصوص هزینه  نکرده ایم.

قربانی درباره دستیابی  به رشد 8 درصدی اقتصادی پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه کشور هم گفت:  2 و 6 دهم درصد از  محل بهره وری  و بقیه از محل نسبت پس انداز مردم در قبال تولید ناخالص داخلی  باید تحقق یابد.

وی همچنین  تخصیص 2 و نیم میلیارد دلار برای بانک  صنعت و معدن، امضای  قرارداد  با  بانک توسعه صادرات برای  تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون  دلار برای پشتیبانی از صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران ، یک میلیارد و 300 میلیون  دلار برای گسترش فعالیت های مرتبط با بانک کشاورزی ، پیش بینی 700 میلیون دلار برای صنایع تبدیلی کشاورزی ، اعطای تسهیلات به منظور سرمایه‌گذاری، توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، اختصاص تسهیلات به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور و تخصیص تسهیلات به خریداران کالا و خدمات ایرانی در خارج از کشور را از برنامه های صندوق توسعه ملی اعلام کرد.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی توجیه اقتصادی داشتن طرح هایی که به صندوق ارائه می شود را لازمه برخورداری از منابع صندوق دانست و افزود: متقاضیان  باید نیاز به  واردات ماشین‌آلات یا فناوری خاصی داشته باشند تا  این تسهیلات به شکل ارزی در اختیار آنان قرار گیرد.

قربانی گفت:  سیاست پیش بینی شده  در صندوق تلاش برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و در عین حال از خریداران کالاهای تولیدکنندگان داخلی که خارج از کشور هستند ، حمایت می‌کنیم.  

به گفته او علاوه  بر ایرانیان مقیم خارج از کشور که می خواهند در کشور سرمایه گذاری کنند اتباع خارجی که قصد سرمایه گذاری در ایران دارند می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

این نشست با رویکرد ظرفیت سازی،ایجاد توانمندی و ماندگاری شرکت ها  و سازمان های طرح محور برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4