پیش بینی قیمت طلا در سال جاری میلادی و ۲۰۱۲ /چشم انداز قیمت ۲۲۰۰ دلاری برای طلا

بر اساس اعلام شرکت بین المللی مورگان استنلی، بهای طلا در راس سایر دارایی ها در سال 2012 افزایش خواهد یافت زیرا بحران بدهی اروپا به تخریب بازارها ادامه داده و موجب افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک دارایی ایمن می شود.در همین حال جدیدترین بررسی سایت بلومبرگ در مورد طلا نیز نشان می دهد که طلا در سال 2011 به دلیل کاهش نیافتن مشکلات مالی اروپا با افزایش سطح تقاضا و قیمت همراه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، 'پیتر ریچاردسون' اقتصاددان ارشد بازار طلا در شرکت مورگان استنلی که بیش از دو دهه بازار طلا را مورد مطالعه قرار داده است ، می گوید: احتمال بالایی وجود دارد که طلا یک روند کاملا' صعودی را تجربه کند.

وی در مصاحبه ای افزود: احتمال دارد در شش ماهه نخست سال میلادی آینده، بهای شمش طلا به رکورد دو هزار و 200 دلار در هر اونس برسد.
یازده سال است که قیمت طلا روند صعودی می پیماید زیرا سرمایه گذاران به دنبال محافظت از دارایی خود در مقابل کاهش ارزش سهام ، کم ارزش شدن پول و خطر تورم هستند.

ریچاردسون دیروز (چهارشنبه) در سنگاپور گفت: بحران منطقه یورو هیچ علامتی از بهبود یا نزدیک شدن به یک راه حل را نشان نمی دهد و خطر سرایت آن سراسر اروپا را تهدید می کند.

به گفته وی، کاهش معنی دار دارایی در ترازنامه ها حاکی از آن است که بازارهای مالی به طور کلی رشد خوبی ندارند و بسیار مشکل است که بتوان گفت این غائله چگونه به سرانجامی خوش خواهد رسید.

بهای طلا برای تحویل فوری که در تاریخ ششم سپتامبر (15 شهریور) به رکورد یک هزار و 921 دلار و 15 سنت در هر اونس رسیده بود و در ساعت 11 و 17 دقیقه روز پنج شنبه در سنگاپور به قیمت یک هزار و 758 دلار در هر اونس رسید.

چشم انداز 2200 دلاری طلا طی شش اول 2012

خبرگزاری بلومبرگ همچنین گزارش داد :طلا شانس بسیار بالایی را دارد که تا 6 ماه اول سال آینده حتی به 2200 دلار در هر اونس هم برسد.این مطلب را پیتر ریچاردسون اقتصاد دان ارشد Morgan stanely در استرالیا عنوان کرده است.او شخصی است که بیش از 2 دهه بر روی اقتصاد بازارهای جهانی مطالعاتی را انجام داده است.او همچنین براسی شمش طلا هم افزایش را تا میزان 2200 دلار در هر اونس پیشبینی کرده است.

طلا در یازدهمین سالی است که با افزایش بها رو به رو شده است. در سال جاری طلا با 24 درصد افزایش همراه شده است.این در حالی اتفاق افتاده است که در روزهای اخیر به علت روی آوردن سرمایه گذاران به فروش این فلز ارزشمند قیمت آن کمی با کاهش همراه شده است.امابسیاری از سرمایه داران هنوز دست به ذخایر طلای خود نزده اند.یکی از سرمایه داران جان پالسون می باشد که هنوز هم بیشترین ذخایر طلا را در اختیار دارد.

به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران نشست ها،طرح ها و تغییراتی که از سمت رهبران اروپایی در جهت کاهش بحران اقتصادی در اروپا نه تنها که باعث کاهش این شرایط نشده اند بلکه باعث شیوع این امر به بیشتر بخش های اروپا گردیده است.هنوز هم نشانه هایی مبنی بر اینکه این بحران کاهش پیدا خواهد کرد دریافت نشده است.

لازم به ذکر است که طلا در تحویل فوری در ششم سپتامبر امسال با جهشی به 1921 دلار و 15 سنت رسیده بود و امروز با 1758 دلار در هر اونس مبادله شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  36