پرداخت ۱۶۷ میلیون دلار تسهیلات برای صادارت کالا به سودان

وکیلی خبر داد:

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: 200میلیون دلار خط اعتباری برای حضور فعال صادرکنندگان ایرانی به سودان تخصیص داده شده که تاکنون 191 میلیون دلار قرارداد امضا و از این مبلغ 167 میلیون دلار تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک همن وکیلی مدیرعامل این بانک مطلب فوق را در دیدار با سفیر جدید کشور سودان در ایران بیان داشته و گفت: فعالیت تامین مالی بانک توسعه صادرات ایران در کشور سودان به منظور حمایت از صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی از صادرکنندگان ایرانی، به شکل مناسبی در جریان است.

وی ابراز امیدواری کرد که طرف سودانی با بازپرداخت به موقع تسهیلات دریافتی، امکان تجدید پرداخت تسهیلات فوق را فراهم سازد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن برشمردن برخی از پروژه های تامین مالی شده توسط این بانک در کشور سودان مانند احداث تصفیه‌خانه آب در سودان را فعالیت هایی بشر دوستانه توصیف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه ظرفیت های صادراتی ایران و پروژه های معرفی شده از سوی صادرکنندگان ایرانی به بانک توسعه صادرات بیش از خط اعتباری در نظر گرفته شده است، افزود: به دلیل مصرف خط اعتباری تخصیص داده شده و مدیریت صحیح منابع بانک، امکان تامین مالی 384 میلیون دلار پروژه معرفی شده را نداریم.

نی اباکر الطیب بخیت سفیر جدید سودان نیز ضمن تشکر از فعالیت های بانک توسعه صادرات ایران ومبالغ تخصیص داده شده برای تسهیل صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی ایران به کشور سودان، گفت: رایزنی های لازم با مقامات جمهوری اسلامی ایران به منظور افزایش خط اعتباری بانک توسعه صادرات به کشور سودان انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پیش از آغاز ماموریت خود به ایران، وضعیت ارتباطی سیستم بانکی سودان و ایران را بررسی نموده است، پیشنهاد کشور متبوع خود را جهت برطرف کردن برخی مشکلات موجود اعلام کرد.

در این جلسه مسایل و مشکلات پیش روی برخی از پروژه های در دست اقدام در کشور مذکور و راه کارهای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت.
خاطرنشان می‌شود در تیرماه امسال قرارداد تامین مالی احداث 6 تصفیه خانه در 6 شهر سودان به ظرفیت 320 هزار متر مکعب آب در روز و به مبلغ 120 میلیون دلار به امضای مدیرعامل بانک توسعه صادرات و معاون وزیر اقتصاد کشور سودان رسید. مدت زمان اجرای این طرح از سوی پیمانکار ایرانی، سه سال و دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی، 7 سال در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2