تصویب اصلاحیه جنجال‌برانگیز قوانین بانکداری در مجارستان

پارلمان مجارستان قانون جنجال‌برانگیز بانک‌داری را در حالی تصویب کرد که این مصوبه می‌تواند بر مذاکرات مشترک اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول برای ارائه کمک‌های مالی به مجارستان تاثیر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خانه ملت به نقل از الجزیره، نمایندگان پارلمان مجارستان در جلسه روز گذشته (جمعه) طرحی را تصویب کردند که با افزایش دخالت سیاسی در عرصه اقتصادی این کشور به نخست‌وزیر مجارستان اختیار انتخاب سه معاون بانک مرکزی این کشور را می‌دهد.

این در حالی است که پارلمان مجارستان پیش از این قوانینی در اعمال تغییراتی بر سیستم بانک‌داری، به تبعیت از اصلاحیه‌های بانک مرکزی اروپا تصویب کرده بود اما اکنون با افزایش نفوذ سیاست در بانک مرکزی مجارستان موافقت کرده است.

بر اساس این قانون، اعضای شورای سیاست گذاری پول کشور مجارستان از هفت نفر به 9 نفر افزایش پیدا می‌کند و انتخاب آنان با تایید نمایندگان پارلمان خواهد بود.

این لایحه که از سوی «ویکتور اوربان» نخست‌‎وزیر مجارستان به پارلمان ارائه شده بود با رای اکثریت نمایندگان پارلمان به تصویب رسید.

در این جلسه رای‌گیری 293 نماینده با طرح نخست وزیر مجارستان موافقت و 4 نماینده نیز مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

اعضای حزب حاکم مجارستان پس از اتمام جلسه رای‌گیری در اظهارنظری در این باره، تصویب این لایحه را موجب تقویت استقلال بانک مرکزی مجارستان دانستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  49