پیامک قلابی همراه اول کلاه مشترکان را برداشت

رییس پلیس فتای استان آذربایجان‌غربی از دستگیری متهمانی خبر داد که با ارسال سه هزار پیامک به مشترکان همراه اول از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کوره‌بلاغی با بیان اینکه چندی پیش شکایاتی مبنی بر کلاهبرداری از طریق پیامک به این پلیس ارجاع شد گفت: تمامی شاکیان اظهار داشتند که پیامکی با مضمون «مشترک گرامی شما در قرعه کشی همراه اول برنده مبلغ 000/500 تومان وجه نقد شده‌اید، جهت دریافت جایزه و واریز آن به حسابتان نیاز است اطلاعات کارت عابربانک خود و رمزهای آن را به شمار زیر ارسال تا جایزه به حساب شما واریز گردد» دریافت کردند.

وی افزود: بررسی نشان داد که پس از ارسال پیامک از سوی مشترکان، حساب بانکی شاکیان خالی شده است.

کوره‌بلاغی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند گفت: گارآگاهان در بررسی‌های خود به یکی از متهمان سابقه‌دار برخورده و در تحقیقات بعدی مشخص شد که این متهم با همدستی شخصی دیگری اقدام به این کلاهبرداری اینترنتی و سرقت وجه از حساب بانکی شهروندان کرده است.

وی افزود: در نهایت متهمان دستگیر و اعتراف کردند که غریب به سه‌هزار پیامک به استان‌های مختلف کشور ارسال کردند.

کوره‌بلاغی با بیان اینکه هموطنان نباید اطلاعات مالی و شخصی خود را در اختیار دیگران قرار دهند گفت: اگر پیامکی به عنوان اعلام برنده‌شدن شما در قرعه‌کشی‌ها و مسابقات و امور خیریه و مواردی از این دست دریافت شد که اطلاعات مالی شما را درخواست می‌کرد به آن اعتماد نکرده و پاسخ ندهید.

وی در پایان افزود: افرادی که به روش‌های مختلف به خصوص به نام موسسات دولتی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند براساس قوانین مدون مجرم تلقی شده و پلیس فتا با آنها برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −  27  =