منطقه یورو در آستانه رکود است

ژان کلود یونکر رییس وزرای دارایی اتحادیه اروپا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد منطقه یورو در «آستانه» رکود اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وی همچنین پیدا کردن راه هایی  را برای حمایت از رشد اقتصادی خواستار شد. یونکر در کنفرانس مطبوعاتی در لوگزامبورگ گفت :« در منطقه یورو ما در آستانه رکود فنی هستیم. اقتصاد دانان دو دوره سه ماهه متوالی کاهش در تولید ناخالص داخلی را رکود فنی می دانند.»

بسیاری از تحلیل گران اقتصادی انتظار دارند فعالیت های اقتصادی در سه ماه پایانی سال دو هزار و یازده  (که هنوز آمار مربوط به آن منتشر نشده است) و نیز سه ماه نخستین سال جاری میلادی در منطقه یورو کاهش یابد. آنها معتقدند تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو دچار رکود خواهد شد و سپس رشد ضعیف خود را از سرخواهد گرفت.

یونکر در پایان دیدار با الیو دی روپو Elio Di Rupo نخست وزیر بلژیک خاطر نشان کرد:«معتقدم تقویت بودجه ای رویکردی است که جایگزینی ندارد. ما باید امور مالی عمومی را تقویت و همچنین توجه را بر لزوم مجهز کردن اروپا به یک سیاست رشد واقعی جلب کنیم.» وی یادآور شد این موضوع در کانون مذاکرات نشست آتی سران اروپایی در سی ام ژانویه خواهد بود.

نخست وزیر لوگزامبورگ همچنین کاهش رتبه اقتصادی چندین کشور اروپایی و نیز صندوق نجات مالی یورو را از سوی موسسه استاندارد اند پورز نسبی دانست. وی تصریح کرد:«صندوق نجات یورو مشکلی در جهت تامین پول در بازار و قرض دادن آن به دولت هایی که به آن نیاز دارند، ندارد. من نیز مانند دیگران معتقدم نباید اهمیت زیادی به این موضوع داد و بیش از حد به نظرات موسسات رتبه بندی توجه کرد. من آنها را جدی می گیرم و می خواهم آنها نیز ما را جدی بگیرند.»

وی همچنین از این موضوع که این موسسات به تلاش های صورت گرفته از سوی منطقه یورو توجه کافی نمی کنند، ابراز تاسف کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄    =  7