صندوق بین المللی پول امید را به بازارهای طلا برگرداند

طلا در تحویل فوری در روز پنجشنبه درحالی برای چهارمین روز متوالی با افزایش روبه رو شده است که صندوق بین المللی پول با ارائه سرمایه جدیدی قصد دارد تا از میزان بدهی اروپا بکاهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران گروه 20 قصد دارند تا در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته طی جلسه ای به افزایش و تقویت میزان نقدینگی در بازارهای اروپا به بحث و تبادل نظر بپردازند. لازم به ذکر است که این جلسه در کشور مکزیک برگزار خواهد شد.

پیتر فانگ رئیس سازمان مبادلات فلزات ارزشمند در هنگ کنگ بر این عقیده است که سیاست های اتخاذ شده از سوی صندوق بین المللی پول مبنی بر افزایش یا تقویت نقدینگی همواره قدرت خرید سرمایه داران را افزایش داده است. افزایش توانایی سرمایه داران در خرید طلا همواره سبب شده است که تقاضاهای فیزیکی این فلز ارزشمند با افزایش روبه رو شود و بهای آن نیز افزایش یابد.

بنابر گزارشی که از سوی دلالان بازارهای چین به گوش رسیده است تقاضای فیزیکی برای خرید طلا در کشور چین با توجه به اینکه آنها به عیدشان نزدیک شده اند آنچنان چشمگیر نبوده است وحتی پایین تر از حد انتظار هم بوده است.

بهای طلا در تحویل نقدی در هفته ای که گذشته است 1.5 درصد افزایش داشته است. این افزایش می تواند به علت اطلاعات حاصله از سوی چین و همچنین تقویت کالاهای اقتصادی و نقدینگی منطقه یورو توسط آلمان و آمریکا باشد.

لازم به ذکر است که طلا در تحویل فوری با 0.3درصد افزایش در ساعت 3:01 به وقت لندن به 1664 دلار و 41 سنت رسید که احتمال رسیدن این بها حتی تا 1667 دلار هم دور از انتظار نمی باشد./ح

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  −  56  =