جزئیات تحریم‌های احتمالی اروپا علیه ایران

دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند قرار است در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اروپا تحریم نفتی ایران به صورت آزمایشی و برای سه ماه انجام شود.

به گزارش فارس دیپلماتهای آگاه اروپایی در مصاحبه با بی بی سی تاکید کردند بر اساس تصمیم هایی که در جلسه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه قطعی می شود محدودیت های تازه ای بر نقل و انتقال پول نقد به ایران اعمال خواهد شد.

بر اساس این گزارش آلن ژوپه وزیر امور خارجه فرانسه اخیرا در اظهاراتی گفت  انتظار می رود توافق نهایی در مورد تحریم خرید نفت و مسدود کردن  دارایی های بانک مرکزی ایران توسط اتحادیه اروپا در جلسه روز دوشنبه وزیران خارجه این اتحادیه حاصل شود.

 بر این اساس به گفته دیپلمات های اروپایی اتحادیه اروپا همچنین محدودیت هایی را برای صادرات یا نقل و انتقال عمده طلا به ایران از طریق این اتحادیه در نظر خواهد گرفت. کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر درصدد جلب حمایت سوییس از این تحریم ها هستند چون بخشی از خرید طلای ایران در سالهای اخیر از سوییس بوده است.

 همچنین اسامی تازه ای از افراد و نهادهایی ایرانی به فهرست تحریم ایران توسط اتحادیه اروپا اضافه خواهد شد و فهرست تازه روز سه شنبه منتشر می شود. احتمالا نام یک بانک ایرانی در فرانسه هم در فهرست تازه خواهد بود البته در مورد زمان شروع تحریم خرید نفت ایران هنوز اختلافاتی بین کشورهای اروپایی وجود دارد.

 برخی کشورهای اروپایی خواستار مهلت سه تا هشت ماهه برای اجرای این تحریم بر ضد ایران هستند. منابع آگاه اروپایی اعلام کردند قرار است تحریم نفتی ایران به صورت آزمایشی به مدت سه ماه انجام شود.

همچنین گفته می شود قرار است بخشی از دارایی های بانک مرکزی ایران در اروپا توقیف شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  ⁄  11  =