سود بیشتر و هزینه کمتر دو مزیت مهم سرمایه گذاری در بانکهای مجازی

فوربس عنوان کرد:

کار با بانک های مجازی مزایای عمده ای به شمار دارد که نرخ سود(بهره) بالا یکی از آنهاست.معمولاً حساب های پس انداز اینترنتی از یک سو دارای بهترین نرخ سود است و از سوی دیگر چنین بانک هایی سرویس هایی عالی با هزینه هایی پایین به مشتریان خود عرضه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از فوربس، در چند سال اخیر، بانک های مجازی ( بانک های آنلاین) از محبوبیت فزاینده ای برخوردار بوده اند، فقط به یک دلیل ساده: این بانک ها می توانند سود  بالاتری به حساب های پس انداز اختصاص دهند.اگر شما به تازگی کار با حساب های پس انداز آنلاین را آغاز کرده اید، بد نیست با سه مزیت کلیدی این گونه حساب ها آشنا شوید:

1. هزینه های کمتر

به همان دلیل که بانک های اینترنتی سود بهتری به مشتریان خود می دهند، به همان دلیل این بانک ها اغلب هزینه سرویس هایی که از مشتریان خود مطالبه می کنند، کمتر است.

این در حالی است که بنا به اعلام رویترز، در سال 2009، فقط هزینه اضافه برداشت بانک ها بیش از 30 میلیارد دلار بوده است.

در بانک های اینترنتی، حساب های بلندمدت سرمایه گذاری (investment account) کم هزینه تر بوده و کارت های نقدی (Debit card) آنها نیز اغلب رایگان است.

این بانک ها فاقد شعبه های فیزیکی هستند و به همین دلیل، می توانند خدمات رایگان مختلفی از جمله پرداخت الکترونیکی قبوض ارائه می نمایند.

2. جلوگیری از ولخرجی

بانکداری آنلاین به ویژه برای حساب های پس انداز، گزینه بسیار خوبی به شمار می رود زیرا در این گونه حساب ها، یک بازپرداخت کلان می تواند به یک دارایی تبدیل شود.

در یک حساب اینترنتی، شما اندکی دشوارتر می توانید به پول خود دسترسی داشته باشید.

با استفاده از یک کارت اعتباری می توان حساب آنلاین را چک کرد، خرید نمود یا پول نقد دریافت کرد ولی انتقال وجه از حسب پس انداز اینترنتی به یک بانک دیگر ممکن است تا دو روز کاری وقت بگیرد.

در واقع حساب پس انداز آنلاین جایی است که شما می توانید پولتان را نگهداری کنید. اینجا مکان مناسبی برای خرج کردن پول به شمار نمی رود.

هر چند ممکن است در نگاه اول، این موضوع نقطه ضعف چنین حساب هایی به شمار رود ولی چه بسا بسیاری از خریدها و هزینه هایی که در حال حاضر ضروری به نظر می رسد، پس از گذشت دو روز اهمیت کاذب اولیه خود را از دست بدهد و شما – به عنوان دارنده چنین حسابی – ضرورتی برای صرف پول در خصوص انجام این کار نبینید.

به نظر می رسد دو روز، برای سرد کردن آتش این احساس نیاز فوری کافی باشد!

قاعده ای وجود دارد مبنی بر این که پول خود را کمی دور از دسترس خود قرار دهید تا نتوانید آن را خیلی راحت و مفت خرج کنید.

شاید انسان های ولخرج با عمل به همین قانون به ظاهر ساده بتوانند به انسان هایی پس انداز کن تبدیل شوند.

1. سود بالا

حساب های پس انداز اینترنتی اغلب از نرخ های سود بالاتری برخوردار هستند زیرا چنین بانک هایی – در مقایسه با بانک های معمولی – هزینه کمتری برای فعالیت های خود صرف می کنند، به فضای کوچکتر و کارمندان کمتری نیاز دارند و اتلاف منابع نیز در آنها کمتر است.

اصولاً مدل کسب و کاری هایی از این دست، نسبت به موارد مشابه آن در دنیای خارج کم هزینه تر است.

از آنجا که این بانک ها اجاره بها، کارمند، هزینه برق و… کمتری دارند، می توانند به مشتریان خود سودهای بالاتری اعطا کنند.

حتی این امکان وجود دارد که نرخ بهره ای که به یک حساب پس انداز اینترنتی تعلق می گیرد، چندین برابر بهره ای باشد که FDIC تعیین می کند.

FDIC موسسه فدرال بیمه سپرده ها است که صندوق بیمه سپرده ها را اداره می کند.

البته این گونه نیست که بانک های آنلاین در مقایسه با بانک های سنتی «همیشه» بهترین سود را ارائه کنند، ولی اغلب چنین است.

نوسانات ناچیز نرخ سود قابل پیش بینی است. امروزه ممکن است عنوان «ارائه دهنده بالاترین نرخ سود» از آن بانکی باشد و فردا از آن بانکی دیگر.

با این حال اگر بانک شما در مقایسه با دیگر بانک ها، سود کمی به حساب تان اختصاص می دهد، می توانید حساب خود را به یک بانک دیگر منتقل کنید.

نکته: نه برای همه

با همه این تفاصیل، حساب های پس انداز اینترنتی برای همه کس و در همه شرایط مفید نیست.

در واقع کسانی که به صورت نقدی خرید می کنند یا به رایانه و اینترنت دسترسی اندکی دارند، و نیز افرادی که مرتب به حساب خود پول واریز یا از آن برداشت می کنند، بهتر است با بانک های فیزیکی یا دستگاه های خودپرداز نیازهای خود را برطرف سازند.

منبع: شرکت ملی انفورماتیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =