افزایش سرمایه بانک ملت از ۱۶.۰۰۰ به ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال

با برپایی مجمع عمومی فوق العاده بانک ملت و تصویب سهامداران، سرمایه این بانک بورسی از محل سود انباشته از 16 هزار میلیارد ریال به 20 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  در این مجمع که به ریاست محمدرضا ساروخانی رییس جدید هیات مدیره بانک ملت با نظارت نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و سهام عدالت و منشی گری مدیر امور حقوقی این بانک برپا شد، سهامداران با افزایش چهار هزار میلیارد ریالی سرمایه نخستین بانک مشمول اصل 44 قانون اساسی موافقت کردند.

همچنین با رای سهامداران، تغییرات اساسنامه بانک ملت مطابق با اساسنامه تیپ سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی، به تصویب رسید.

مطابق یکی از بندهای این اساسنامه، مدیریت عاملی و ریاست هیات مدیره بانک ملت از هم تفکیک شد و از این پس علی دیواندری به عنوان مدیرعامل و محمدرضا ساروخانی به عنوان رییس هیات مدیره این بانک فعالیت خواهند کرد.

همچنین به پیشنهاد سهامداران عمده، افزایش سرمایه بانک ملت از 20 هزار میلیارد ریال به 32 هزار میلیارد ریال به مجامع آینده و پس از تحقق سود موکول شد.

بر اساس گزارش هیات مدیره، بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش سقف مجاز سرمایه گذاری ها، افزایش سود سهام و افزایش سود عملیاتی بانک همچنین رفع محدودیت های مربوط به سقف مجاز تحصیل دارایی های ثابت از دلایل توجیهی افزایش سرمایه بانک ملت عنوان شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  9  =