تلفن گویای رفع مغایرت های شتابی راه اندازی شد

با عنوان «میز امداد شتاب»

تلفن گویای رفع مغایرت های شتابی با عنوان «میز امداد شتاب» در بانک مرکزی راه اندازی شد. این سامانه از طریق تلفن گویا با شماره 29911 -021 تنها به مغایرتهای شتابی که حتما دو روز از زمان انجام مغایرت گذشته باشد پاسخگو است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روابط عمومی بانک مرکزی در این راستا  اعلام کرد: این بانک در راستای تحول در راهبردها و شیوه های خدمات رسانی به مشتریان و به منظور تسهیل در فرآیند پاسخگویی رفع « مغایرت » خدمات شتاب اقدام به راه اندازی میز امداد شتاب (Help Desk ) نموده است.
هموطنان عزیز از این پس می توانند چنانچه هنگام عملیات بانکی در شبکه شتاب متوجه مغایرت درحساب خود شدند با شماره تلفن 29911 -021 تماس حاصل نمایند و از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ما ساختار این  سامانه به این  گونه است که از طریق تلفن ،  اطلاعات مغایرت را اعم از شتابی بودن یا نبودن تراکنش، ماه و روز انجام تراکنش، مبلغ تراکنش، کارت به کارت بودن یا نبودن تراکنش از کاربر در خواست می کند. ضمن اینکه حتما باید دو روز از زمان مغایرت گذشته باشد.سپس با دادن یک کد رهگیری به وی اعلام می کند که درخواست وی پیگیری خواهد شد و نحوه پاسخ نیز از طریق سامانه صورت خواهد گرفت. فرد با وارد کردن کد رهگیری بعد از گذشت دو روز به سامانه از نتیجه مغایرت مطلع خواهد شد.

تا پیش از این سامانه سروش به صورت پایش به صورت نیمه مکانیزه و از طریق نیروی انسانی به رفع مغایرت ها مبادرت می کرد. اکنون با این سامانه فرایند رفع مغایرت ها تسریع شده است.

بحث بروز مغایرت های شتابی از نظر بانک مکرزی بیشتر ناشی از ضعف سامانه های بانکها است اما کارشناسان اعتقاد دارند تا زمانی که بانک مرکزی گزارش غغایرت ها را دقیق منتشر نکند نمی توان به دلیل واقعی و سپس رفع عیوب مبادرت کرد. البته طبیعی است.

مغایرت به تراکنشی گفته می شود که طی آن از حساب مبدا مبلغ برداشت شده اما به حساب مقصد پولی واریز نشده است.

در عین حال نمودار مغایرت ها طی چند سال گذشته نزولی بوده و از تا حجم این نوع اختلال در مبادله الکترونیک پولی تا حد زیادی کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. محمد می گوید

    باسلام من از فروشگاه کندو نرام افزار سامانه استعلام راخریدم ودوهزار از حسابم کم شده است والی نصب نشده وشماره پیگیری هم نداه است وپولم به هدر رفته استمن باید چکار کنم

  2. علی می گوید

    خداییش اصلا به درد نمی خوره هیچکس جواب درست نمیده مسؤلین لطفا رسیدگی کنید

  3. هیبت الله کریمی دستگردی می گوید

    58000تومان بابت ثبت نام ناموفق نظام مهندسی از کارت من کسر شده که هنوز عودت نشده . با شماره ارجاع 238100995

  4. چنگیزامیدی می گوید

    سلام من ازکارتخوان خرید کردم پول ازحساب من کسرشده ولی ناموفق زده خواهشا رسیدگی شود

  5. چنگیزامیدی می گوید

    سلام من ازکارتخوان خرید کردم پول ازحساب من کسرشده ولی ناموفق زده خواهشا رسیدگی شود

  6. چنگیزامیدی می گوید

    سلام من ازکارتخوان خرید کردم پول ازحساب من کسرشده ولی ناموفق زده خواهشا رسیدگی شود

ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =