برنامه های اولین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت تشریح شد

از سوی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی طی یک نشست خبری :

اهداف و برنامه ها اولین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت از سوی دبیر علمی این همایش طی یک نشست خبری تشریح شد. انجام چهار سخرانی کلیدی، برگزاری 10 گزارش مدیریتی مدیران بانکها ارائه 26 مقاله شفاهی ، 17 کارگاه آموزش و نمایشگاه جنبی همایش با حضور گسترده بانکها و شرکتهای فعال در حوزه بانکداری الکترونیک از برنامه های همایش عنوان شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر فرهاد نیلی دبیر علمی اولین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در نشست خبری که به مناسبت برگزاری این همایش  و با حضور ناصر حکیمی مدیر اداره نظامهای پرداخت و محرمیان معاون تحقیق توسعه شرکت خدمات انفورماتیک انجام شد ، با بیان اینکه حدود یک سال قبل بانک مرکزی به پژوهشکده پولی و بانکی پیشنهاد کرد تا این همایش برگزار شود گفت: هدف این همایش مرور گذشته و وضع موجود و در نهایت برنامه ریزی برای آینده است.

وی با اشاره به دو همایش پولی و بانکی که در  بهار و همایش بانکداری اسلامی که در تابستان برگزار می شود اعلام کرد: در این دو همایش مباحث مربوط به بانکداری الکترونیک به صورت جسته گریخته مطرح می شد در حالی که با توجه به اهمیت این مبحث در حوزه خدمات اجتماعی و بانکی لازم بود که به صورت مجزا همایشی در باره مرور عملکرد بانکداری الکترونیک بر گزار شود.

نیلی در تشریح اهداف همایش گفت:تعمیق آشنایی جامعه بانکی کشور نسبت به بانکداری الکترونیک ،یکسان سازی تعاریف ، معرفی الگوهای موفق دنیا در زمینه بانکداری الکترونیک ، معرفی زیر ساخت ها و ابزارهای جدید پرداخت الکترونیک ، معرفی برنامه بلند مدت و نقشه راه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در کشور ، معرفی دیدگاه های مختلف در خصوص بانکداری الکترونیک و سیستم های پرداخت ، ارتقای سطح دانش تخصصی بانکها و مدیران انها، آشنایی با نقاط ضعف و قدرت کشور در زمینه بانکداری الکترونیک و ارتباط دانشگاه و صنعت در خصوص کاربرد فن آوری های نوین از اهداف اصلی این همایش به شمار می روند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود :در این همایش از چهار منظر بانکداری الکترونیک بررسی می شود یکی از بعد نظارت و اینکه مقام ناظر در حوزه بانکداری الکترونیک چه عملکردی داشته دوم از سوی شرکت هایی که تولید کنند نرم افزارهای بانکی است سوم از منظر کسانی است که ابزارهای بانکداری الکترونیک را در حوزه کسب و کار به کار می برند و چهارم از نگاه کارشناسان است.

وی  گفت: در روز اول سه سخنرانی کلیدی در برنامه پیش بینی شده یکی ارزیابی عملکرد بانکداری الکترونیک در دهه 80 و  افق دهه 90 و اینکه چه سیاستها و برنامه هایی را باید در این چشم انداز پیش بینی کرد.سخنرانی دوم در خصوص نظامهای پرداخت از جمله بستر های پرداخت یارانه های نقدی خواهد بود و سومین سخنرانی به این بحث خواهد پرداخت که بانکداری الکترونیک به چه سمتی پیش خواهد رفت.

وی همچنین با بیان اینکه 10 سخنرانی در قالب گزارش مدیریتی مدیران بانکها نیز در زمان بندی همایش پیش بینی شده است افزود: در مجموع 375  مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد مقاله 55 مقاله از سوی هیات داوری همایش پذیرفته شد که بر این اساس ارائه 26 مقاله شفاهی و 29 مقاله به صورت پوستر از دیگر بخش های همایش خواهد بود.

وی با بیان این که روز دوم همایش به برگزاری کارگاه های اموزش اختصاص دارد افزود: در مجموع برگزاری 17 کارگاه اموزشی در دستور کار قرار دارد که مدرسان این کارگاه ها از میان اساتید ایرانی و خارجی انتخاب شده اند.

وی برگزاری دو میزگرد را از دیگر برنامه های همایش ذکر و عنوان کرد: موضوع میزگرد اول نظام بانکداری متمرکز و بررسی وضعیت موجود و مطلوب آن است و مو ضوع میزگرد دوم: بحث نظارت داده محور بر بانکداری الکترونیک است.

وی همچنین افزود: در جنب همایش نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد که این نمایشگاه با استقبال گسترده بانک ها و شرکت های فعال در حوزه بانکداری الکترونیک همراه شده است به طوری که علاوه بر فضاهای درونی سالن همایش فضایی نیز در جنب سالن به این بحث اختصاص داده شده است.

دبیر علمی اولین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت افزود: دو بخش ویژه نیزدر همایش پیش بینی شده یکی جشنواره تقدیر از برترین های حوزه های مختلف بانکداری الکترونیک است که از سوی بانک مرکزی انتخاب خواهند شد و پخش یک کلیپ آموزشی است که از نوآوری های این همایش محسوب می شود.

برگزاری اولین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در روزهای 30 بهمن و یکم اسفند در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود و بنابر گفته نیلی کلیه سالن های اصلی و فرعی مرکز در دو روز همایش به بخش های مختلف برگزاری سخنرانی و کارگاه اختصاص یافته است.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −    =  74