راه‌کارهای جلوگیری از ویروسی شدن فلش‌مموری

معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در گزارشی راه‌کارهای جلوگیری از ویروسی‌شدن حافظه فلش‌مموری را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در گزارشی اعلام کرد اطلاع از میزان فضای خالی موجود در فلش برای جلوگیری از ویروسی‌شدن حافظه فلش‌مموری امری مهم است و ابتدا باید مقدار فضای خالی موجود در فلش را با یک فایل ساختگی یا Dummy پر کنیم تا هیچ فایلی نتواند درون فلش ذخیره و ایجاد شود، البته این روش زمانی کارآمد است که کاربر می‌خواهد از اطلاعات داخل فلش مموری خود استفاده کند و نیازی به فضای خالی آن ندارد.

حال باید در قسمت run فرمان Cmd را تایپ کرد و در این قسمت توسط فرمان Fsutil یک فایل با حجم دلخواه ایجادکرده به این منظور فرمان fsutil file createnew F:IamDummy 1300594688 را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید.

بر این اساس کاربر باید به جای این عدد میزان فضای خالی در فلش‌مموری خود و به جای درایو F، درایوی را که معرف فلش مموری خود است وارد کند و منتظر بماند تا فایلی با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود.

اگر کاربر دوباره میزان فضای خالی در فلش خود مشاهده کند، خواهد دید که عدد صفر نمایش داده می‌شود و این به این معنی است که حتی یک بیت هم فضای خالی در فلش کاربر موجود نیست.

کاربر باید درون فلش خود یک فایل txt جدید ایجاد کند و متنی را به اندازه یک کاراکتر درون آن تایپ و آن را ذخیره کند، در این صورت مشاهده خواهد شد که با پیغام کمبود فضا مواجه می‌شود و زمانی که خطر مواجه با ویروس‌ها برطرف شد، می‌توان فایل ساخته شده Iamdummy یا هر نام دیگر را از حافظه فلش پاک کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −  56  =