اونس طلا در مرز ۱۷۰۴ دلار/ پیش بینی بلومبرگ درباره روند قیمت فلز زرد

هر اونس طلا در بازار جهانی در روز جمعه دستخوش تغییراتی مثبت شد در همین حال بسیاری از کارشناسان دلیل این امر را کاهش میزان تورم در چین عنوان کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاری رویترز، کاهش میزان تورم در کشور چین سبب شده  تا بهای دلار در ادامه  روند صعودی خود دچار مشکل شود و نتواند به حرکت صعودی خود ادامه دهد.

گزارشات منتشر شده حاکی  است  میزان فعالیت های کارخانه های چین در ماه فوریه روند کندی را دنبال کرده است. همین امر کافی بود تا میزان تورم در این کشور از حد انتظار سطحی پایین تر را به دنبال داشته باشد. کارشناسان دلیل اصلی روند کند فعالیت کارخانجات چین را کمبود نقدینگی در بازارهای این کشور عنوان کرده اند.

آنها عقیده دارند که بانک های هنگ کنگ و چین در صدد چاپ اسکناس بیشتر در جهت جبران کمبود نقدینگی است. همین امر می تواند افزایش تورم و افزایش بهای طلا را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است که بهای اونس طلا در تحویل فوری با اعلام ساعت 7:42 به وقت لندن با 0.3 درصد افزایش رو به رو شد و به 1703 دلار و 89 سنت در هر اونس رسید.

همین بها در بازارهای آمریکا با 0.5 درصد افزایش رو به رو شد و به 1704 دلار و 9 سنت در هر اونس رسید. ونگ تا او تحلیل گر سایت رویترز بر این عقیده است که این بها تا 1712 دلار در هر اونس نیز با افزایش رو به رو خواهد شد.

 

مسیر قابل انتظار  اونس جهانی طلا

در همین حال بلومبرگ هم نوشت:اونس جهانی طلا در حالی با کاهش در هفته ی گذشته رو به رو شد که بسیاری از سرمایه داران نه تنها که این فلز ارزشمند را به فروش نرساندند بلکه سعی کرده اند تا از شرایط به وجود آمده بهترین استفاده را برده باشند.

کارشناسان با شرکت در نظرسنجی این هفته بیشترین رای را پس از 11 نوامبر به افزایش بهای این فلز ارزشمند داده اند. در این نظرسنجی از میان 23 کارشناس 16 نفر به افزایش اونس طلا در هفته ی آینده رای داده اند.

سرمایه داران در هفته  گذشته بیشتر داد و ستد های خود را با ارزهای مختلف انجام داده اند و سعی کرده اند تا به ذخایر شمش طلای خود چشم داشتی نداشته باشند. از این رو بنا بر گزارش بلومبرگ میزان شمش طلایی که در اختیار سرمایه داران وجود دارد به میزان 2407 تن است که چیزی در حدود 131 میلیارد دلار ارزش گزاری شده است.

نشانه های دیگری وجود دارد که کارشناسان افزایش بهای طلا را دور از ذهن نمی دانند. در این میان می توان به کمک بانک مرکزی آمریکا و انگلیس به بانک مرکزی اروپا اشاره کرد که بانک مرکزی اروپا بتواند به دادن وام های 3 سال مشغول شود. این فرآیند می تواند تا حدودی از بحران اقتصادی منطقه ی یورو بکاهد. این فعالیت ها در ادامه ی روند صعودی طلا بی تاثیر نخواهد بود. سرمایه داران در این شرایط برای مقابله با تورم تصمیم به خریداری طلا خواهند گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  6  =