افزایش نرخ طلا به ۱۷۰۵ دلار در هر انس

برای چهارمین بار پیاپی

اونس جهانی طلا قبل از شروع جلسه ی بانک مرکزی آمریکا برای چهارمین بار پیاپی در پنج روز گذشته با افزایش رو به رو شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا ،خبرگزاری بلومبرگ، این افزایش در حالی به وقوع پیوسته است که دولت یونان در حال آماده سازی برای دریافت بخش جدید کمک های مالی می باشد. از این رو طلا در تحویل فوری با اعلام ساعت 10:26 دقیقه به وقت سنگاپور با 0.2 درصد افزایش رو به رو شد و به 1705 دلار و 40 سنت رسید.

این افزایش در حالی صورت گرفته است که در روز گذشته بهای اونس طلا با 0.7 درصد کاهش رو به رو شده بود که این کاهش از افزایش بهای دلار ناشی شده است. بنا بر آماری که سایت بلومبرگ در مورد میزان طلای مبادله شده در روز گذشته منتشر کرده است می توان به این نتیجه رسید که این میزان با افزایش رو به رو شده و به 2408.981 تن رسیده است.

در 29 فوریه اونس جهانی طلا با کاهش شدیدی رو به رو شد. این کاهش زمانی آغاز شد که برنانکه رئیش بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی اش به QE3 که همان مرحله ی سوم طرح خرید اوراق قرضه می باشد اشاره ای نکرد. این موضوع سبب شد که بهای دلار نسبت به واحد های پولی دیگر به بالاترین سطح خود در چند ماه گذشته برسد.

نیک تراون تن تحلیل گر کالاهای با ارزش در استرالیا و نیوزلند بر این عقیده می باشد که تنها با یک موضوع حرکت صعودی و جهشی دلار متوقف خواهد شد. این موضوع می تواند همان اعلام برنانکه مبنی بر تصویب طرح مرحله ی سوم خرید اوراق قرضه در آمریکا با شد که تاثیرات منفی بر بهای دلار خواهد گذاشت. در حال حاضر بسیاری از سرمایه داران به انتظار نتایج این جلسه نشسته اند و معاملات خود را به بعد از این جلسه موکول کرده اند.

در این میان گزارشات امیدوار کننده ای از بازارهای اروپایی به گوش می رسد. این گزارشات حاکی از این موضوع می باشند که پرداخت مرحله ی جدید کمک های مالی به یونان از سوی وزرای مالی به توافق نهایی رسیده است و رهبران اروپایی آن را به امضا نیز رسانده اند. قرار است که این وام در تاریخ 14 مارس (روز آینده) به دولت یونان پرداخت شود. این اتفاق می تواند تاثیر مثبتی بر بهای طلا به همراه داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  18