بیشترین میزان تسهیلات دهی بانک توسعه تعاون به بخش کشاورزی

عظیمی خبر داد:

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون بیشترین میزان تسهیلات دهی را به بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون دایره تسهیلات دهی این بانک گسترش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ماشاءالله عظیمی افزود: همه برنامه‌های پیش‌بینی شده بانک توسعه تعاون در سال گذشته محقق شد و عملکرد این بانک در سال جهاد اقتصادی 62 درصد افزایش پیدا کرد.

وی از پرداخت شش هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات تا اسفند ماه سال گذشته خبرداد و تصریح کرد: 95 درصد تسهیلات هم در قالب عقود مبادله‌ای و طولانی مدت بوده که منجر به کسب و کار شده است.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه درباره مشکلات گشایش LC برخی از تعاونی‌ها گفت: خوشبختانه بانک توسعه تعاون در خصوص ارائه تسهیلات ارزی و LC ها تعاونی‌ها را مورد حمایت قرار داده است به نحوی که در سه ماه پایانی سال گذشته به لحاظ ریالی نزدیک به 350 میلیارد تومان خدمات ارزی به تعاونگران ارائه کردیم و انواع ارز از قبیل یورو، یوان و .. را تبدیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال پیگیری پرونده‌های برات ارزی هستیم و در کنارآن تسهیلات ارزی هم می‌دهیم.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ادامه نقش نهادهای حمایتی بخش تعاون را برای ارتقاء سهم این بخش در اقتصاد ملی مهم ارزیابی کرد و در این رابطه اضافه کرد: وجود بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و سایر ظرفیت های این بخش بعنوان محرک های مهم اقتصادی در جهت تقویت و توسعه تشکل های تعاونی به شمار می آید.

وی افزود: فلسفه تشکیل بانک توسعه تعاون بر پایه اساسنامه این بانک با هدف حمایت و پشتیبانی از بخش یعنی اقتصاد تعاون شکل گرفته است.
عظیمی اقتصاد تعاون را مبتنی بر کم کردن فاصله بین اقشار مختلف اجتماعی خواند و در همین رابطه گفت: بانک توسعه تعاون هم اکنون ضمن برخورداری از ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف دارای استعدادهای فوق العاده بالقوه ای است که این بانک را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی ، کار و سرمایه ایرانی مدد می رساند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: توسعه هر چه بیشتر زیر ساخت های فناوری و برنامه های آموزش محور با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به بخش تعاون ، توجه ویژه به مقوله برون سپاری و اقدامات موثر و راهبردی در جهت حمایت از تشکل های تعاون فعال در بخش های مختلف اقتصادی در زمره مهم ترین برنامه های سال جاری بانک توسعه تعاون قلمداد می گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  3