پیش بینی بلومبرگ از قیمت طلا در هفته آینده

با ذخیره طلا توسط برخی از بانک های مرکزی جهان، صندوقهای سرمایه گذاری برای نخستین بار در سه هفته اخیر پیش بینی کردند که بهای طلا افزایش می یابد، تاجران طلا نسبت به افزایش بهای این فلز خوشبین ترشدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، 14 تحلیلگر از مجموع 28 تحلیلگری که از سوی پایگاه خبری یاد شده مورد پرسش قرار گرفتند، معتقدند که بهای طلا درهفته آینده افزایش خواهد یافت.

این بالاترین نسبت خوشبینی در دو هفته اخیر است.

بنا به اعلام صندوق بین المللی پول، بانکهای مرکزی مکزیک، روسیه و ترکیه در ماه مارس (11 اسفند تا 12 فروردین) در حدود 8/44 تن طلا به ارزش دو میلیارد و 390 میلیون دلار، به اندوخته طلای خود اضافه کرده اند.

همچنین بر اساس آمار کمیسیون معاملات سلف کالای آمریکا، صندوقهای سرمایه گذاری یا گردانندگان پول در هفته منتهی به 17 آوریل (29 فروردین)، تعداد قراردادهای خرید طلا را 5/2 درصد افزایش داده اند.

بهای طلا برای تحویل فوری روز جمعه با کاهش رتبه اعتباری اسپانیا اندکی کاهش یافت و هر اونس طلا در بازار نیویورک یک هزار و 653 دلار و 30 سنت بود.
در بازار لندن نیز بهای طلا در ساعت شش و 22 دقیقه صبح امروز به وقت گرینویچ 3/0 درصد کاهش یافت و به یک هزار و 652 دلار و 60 سنت درهر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄  19  =