بانک مرکزی ۳ عضو هیات مدیره بانک تات را حذف کرد

بانک مرکزی 3 نفر را از فهرست مدیران دارای تاییدیه صلاحیت بانک خصوصی تات حذف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از اعتبار، در حالی که تا چندی پیش نام علی اکبر اصغری به عنوان رییس هیات مدیره، جلال رسول اف به عنوان مدیرعامل و علی انصاری، محمدعلی بهزادان و بهاءالدین حسینی هاشمی به عنوان دیگر اعضای هیات مدیره بانک تات، در سایت بانک مرکزی قسمت مدیران دارای تاییدیه صلاحیت قرار داشت، بانک مرکزی در اقدامی نام سه عضو را از این فهرست حذف کرد.

بر اساس این گزارش، هم اکنون در سایت بانک مرکزی، تنها نام جلال رسول اف به عنوان مدیرعامل و محمدعلی بهزادان به عنوان عضو هیات مدیره بانک تات دیده می شود و دیگر در این فهرست نامی از علی انصاری، علی اکبر اصغری و بهاءالدین حسینی هاشمی به چشم نمی خورد. البته قابل ذکر است که در سایت بانک تات هم نامی از حسینی هاشمی نیست و نام علیرضا شیرانی به عنوان پنجمین عضو هیات مدیره درج شده است.

این گزارش حاکی است، بانک تات از جمله بانک هایی است که در چند ماه اخیر اخبار و شایعات زیادی در مورد آن مطرح شده است که یکی از این شایعات، ادغام این بانک با دو موسسه مالی و اعتباری بود که البته این شایعه از سوی مجمع این بانک خصوصی به تصویب رسید.

بر این اساس، مجمع عمومی فوق العاده بانک تات با حضور 89 درصد سهامداران برگزار و یکی از مهم ترین تغییرات در این بانک خصوصی از سوی سهامداران اتخاذ شد.

در این مجمع سهامداران به اتقاق آرا به  ادغام دو موسسه مالی و اعتباری (صالحین و پیشگامان) در بانک تات رای مثبت دادند.

این ادغام در راستای مصوبه شورای پول و اعتبار و سیاست بانک مرکزی در زمینه تجمیع، یکپارچه سازی و ادغام بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، مستند به ماده 105 قانون برنامه پنجم و ماده 111 قانون مالیات های مستقیم صورت گرفت.

در این مجمع پس از تصویب اساسنامه پیشنهادی، ادغام بانک تات و دو موسسه مالی و اعتباری در حضور سهامداران بانک تات مورد بحث، بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت و سهامداران، سه نفر از اعضای هیات مدیره بانک تات را به عنوان نمایندگان سهامداران برای پی‏گیری و انجام فرآیند ادغام، انتخاب کردند.

نکته قابل توجه دیگر در فهرست تایید صلاحیت شده های بانک تات، نبود نام علیرضا شیرانی در این فهرست است زیرا وی از مدیران باسابقه نظام بانکی است که سابقه مدیریت عاملی بانک تات، ریاست موسسه عالی بانکداری و معاونت رییس کل بانک مرکزی را در پرونده خویش دارد.

علی انصاری نیز که تا چندماه پیش ریاست هیات مدیره بانک تات را برعهده داشت و با دستور بانک مرکزی، این پست را به علی اکبر اصغری واگذار و خود به عضویت هیات مدیره اکتفا کرد، همراه با رییس جدید هیات مدیره از فهرست مدیران دارای تاییدیه صلاحیت حذف شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄  16  =