راه اندازی سامانه نشا (ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی) با نشانی nesha.msrt.gov.ir

با نشانی nesha.msrt.gov.ir

سامانه ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی از فردا دوشنبه 11 اردیبهشت گشایش می‌یابد.ثبت‌نام متقاضیان زمانی نهایی می‌شود که محل موردنظر خود را از میان گزینه‌های پیشنهاد شده در ثبت درخواست نامه بانک انتخاب کرده باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر حسن مسلمی نایینی مدیرکل بورس وزارت علوم ، اظهار کرد: پس از بهبود روند ارائه معرفی‌نامه ارزی دانشجویی، از روز دوشنبه 11 اردیبهشت، امکان ثبت‌نام و درخواست دریافت معرفی‌نامه بانک جهت ارز دانشجویی در سامانه نشا (nesha.msrt.gov.ir)میسر خواهد بود. لذا کلیه کسانی که تا کنون نامه معرفی به بانک دریافت نکرده­‌اند و همچنین متقاضیانی که خواستار دریافت نامه برای نیمسال آتی تا پایان تابستان 1391 می‌باشند، و یا کسانی که قصد شروع به تحصیل در خارج از کشور را داشته و ویزای دانشجویی اخذ نموده‌اند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و درخواست اقدام کنند.

وی ادامه داد: قابل ذکر است که ثبت‌نام متقاضیان زمانی نهایی می‌شود که محل موردنظر خود را از میان گزینه‌های پیشنهاد شده در ثبت درخواست نامه بانک انتخاب کرده باشند.

به گفته وی، با توجه به تجربه مفید توزیع معرفی‌نامه‌ها در اول اردیبهشت 1391 و رضایت متقاضیان از این اقدام، معرفی‌نامه به بانک در روزهای جمعه22 اردیبهشت و 5 خرداد در تهران و شهرستان‌های اصفهان، مشهد، تبریز، ارومیه، شیراز ، ساری ،کرمانشاه ،رشت، کرمان، زنجان توسط اعضا کانون مؤسسات و شرکت­های اعزام دانشجو توزیع خواهد شد. لذا متقاضیان بایستی مبلغ 20 هزار تومان به شماره حساب 360583058 و یا شماره شبا 0180 0000 0000 0360 5830 58 IR26 متعلق به کانون مؤسسات و شرکتهای اعزام دانشجو نزد بانک تجارت شعبه هرمزان (کد 3380)، واریز و هنگام مراجعه برای دریافت نامه به همراه داشته باشد.

دکتر مسلمی در خاتمه با بیان اینکه ازآنجاکه امکان ثبت‌نام بصورت مجازی وجود دارد نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت‌نام و اخذ معرفی نامه به اداره اعزام با هزینه شخصی وزارت علوم در تهران نیست، تصریح کرد: پرداخت هرگونه مبلغ اضافی تحت هر عنوان ممنوع می­باشد و دریافت مبلغ ذکر شده صرفا به شماره حساب اعلامی امکانپذیر است و هیچگونه وجهی به صورت نقدی دریافت نمی‌شود.

گفتنی است متقاضیان برای ثبت‌نام دریافت ارز دانشجویی باید به سامانه نشا به آدرس nesha.msrt.gov.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. سامانی می گوید

    ارز دانشجوئی به مقطع کارشناسی تعلق میگیرد 2سال است مدارک دانشحوئی ارسال میکنم ولی ارزی ندادن .به چه کسانی ارز میدهید

  2. شهلا زارع می گوید

    درخواسث ارز دانشجویی

  3. سیما قربان نیا می گوید

    با سلام احتراما باستحضار می رساند وجود فرم تعهد جهت دانشجویانی که با ارز شخصی جهت تحصیل به خارج رفتن فقط یک مانع وفشار مضاعف نسبت به خانواده های آنان می باشد واین منصفانه نیست وفقط باعث می شود که بچه های ما با شرایط بدتر وتحت فشار روحی ومالی در کشور دیگر به تحصیل بپردازند . حال این سوال پیش می آید که تفاوت این دانشجویان با آنهایی که با پول دولت در خارج تحصیل می کنند درچیست وچرا ما باید هم تعهد بدهیم وهم هزینه تحصیل کمرشکن فرزندانمان را پرداخت کنیم ؟

  4. ترمه درویش زاد می گوید

    در پاسخ به درخواست ارز دولتی به من گفته شده بر ا ی ا عتبا ر سنجی و نحو ه ا ر ز شیا بی محل تحصیل ، به ا ین سا ز ما ن د ر طبقه پنجم نیز مر ا جعت نما ئید. منظور کارشناس محترم مراجعه به کدام سازمان است؟ این در صورتی است که من یک بار قبلا ضمن تحصیل در همین دانشگاه ارز دولتی دریافت نموده ام.

  5. سید محمد سید خادمی می گوید

    با سلام
    برای دریافت ارز دانشجویی با هزینه شخصی شرایط جدید (دادن ضمانت یا وثیقه)مراحل آن چیست و چطور باید اقدام کرد؟
    ممنون

  6. فاطمه ترابی می گوید

    با سلام من برای اولین بر است که می خواهم ارض بگیرم مدارک را فرستادم شم برام ایمیل دادید که مدارکم ناقص است دوباره مدرک فرستادم ولی جوابم را هنوز ندادید سایت نشا هم باز نمی شود از راهنمایی شما سپاسگزارم

  7. مسلم سقا می گوید

    تقاضای ارز دانشجویی

  8. مسلم سقا می گوید

    تقاضای ارز دانشجویی

  9. نیما می گوید

    با سلام. در صورتی که واحد دانشگاهی به زبانی غیر انگلیسی باشد شرایط زبان به چه صورتی می باشد؟

  10. zari می گوید

    باسلام و خسته نباشید، طبق موافقت وزارن علوم معرغی نامه دریافت ارز دانشجویی برای فرزندم صادر شده بود و من همان تاریخ معین شده رفتم اداره پست مشهد کارمند اداره پست بدون اینکه لیستها را کنترل کند گفت برای ما لیستی نیامده شماره تلفن داد و من هر دو روز یکبار تماس می گرفتم تا از تاریخ معرفی یکماه گذشت وقتی دوباره مراجعه کردم و سماجت کردم برای لیستها متوجه شدم که از کم لطفی این کارمند وظیفه شناس لیست نامه دخترم برگشت شده . از شما خواهش می کنم مرا راهنمایی بفرمایید که چطور می تونم دویاره نامه معرفی را بگیرم ضمنا نامه فوق 93/11/11. برگشت شده واقعا ممنون میشم .

ارسال یک پاسخ

3  +  6  =