تامین ۳۰ درصد صادرات داروی کشور از سوی بانک توسعه صادرات

بانک توسعه صادرات شعبه خرم آباد با تامین مالی دو شرکت بزرگ داروساز ی کشور واقع در استان لرستان موفق به تامین مالی 30درصد از کل صادرات داروی کشور در سال گذشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رییس شعبه این بانک در خرم آباد گفت: این دو شرکت بزرگ داروسازی که یکی از آن ها در سال های گذشته به عنوان صادرکننده نمونه کشوری شناخته شده است در مجموع نزدیک به 30 میلیون دلار صادرات  انجام داده اند که کل آن از سوی این شعبه بانک توسعه صادرات تامین مالی شده است.

حمید فاضل نیا ادامه داد: یکی از شرکت های بزرگ داروسازی لرستان که در زمینه تولید داروی انسانی فعال است محصولات خود را به بیش از 36 کشور دنیا صادر می کند و صادرات خود را به 27 میلیون دلار رسانده است وبانک توسعه صادرات با تامین مالی کل صادرات این شرکت در راه  تحقق ماموریت خود برای توسعه صادرات غیرنفتی استان گام برداشته است.

وی افزود: تامین مالی این شرکت در قالب پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی و گشایش اعتبار صورت گرفته است و محصولات داروی انسانی این شرکت به کشورهای هدف از جمله بلاروس، افغانستان، یمن، آذربایجان، عراق، سومالی، اوکراین، ترکمنستان،فیلیپین،قرقیزستان، دانمارک، لیبی،ارمنستان، موزابییک،تاجیکستان صادر شده است.

فاضل نیا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به چشم انداز درخشان استان لرستان برای تولید و صادرات داروی دامی گفت: شرکت دیگری که از تسهیلات بانک توسعه صادرات برای توسعه تولید و صادرات دارو استفاده کرده است هم اکنون 25 درصد نیاز داروی دامپزشکی کشور را تامین می کند و تصمیم دارد در یک برنامه سه ساله  کل نیاز داروی دامی کشور را تامین کند.

به گقته رییس شعبه بانک توسعه صادرات در خرم آباد، بخش صادرات این شرکت تولید داروی دامپزشکی با حمایت همه جانبه بانک توسعه صادرات در سال 1387 فعال شد و شاهد 366 درصد رشد در سال 88 نسبت به سال سال 1387 بود و در سال 1390نزدیک به 3 میلیون دلار صادرات انجام داد که بانک توسعه صادرات با پرداخت بیش از 5/2 میلیون یورو  تسهیلات به این شرکت از توسعه تولید و صادرات این شرکت حمایت خود را تداوم می دهد.

وی تاکید کرد: حمایت از توسعه تولید و صادرات داروی دامی د ر این شرکت که هم اکنون 200 نفر در آن مشغول کار هستند موجب حمایت از اشتغال پایدار در واحدهای صنعتی یکی از استان های درحال توسعه کشور می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =