سامانه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی راه اندازی شد

در بانک پاسارگاد

سامانه پرداخت الکترونیک در ناوگان حمل و نقل کشور به صورت رسمی در بانک پاسارگاد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با بهره برداری از این سامانه، امکان پرداخت کرایه تاکسی که در قالب تاکسی متر محاسبه شده است، به صورت الکترونیک امکان پذیر شد ضمن این که سامانه یادشده ، امکاناتی از قبیل پرداخت انواع قبوض، کنترل حساب ها و … را در اختیار راننده و مسافران قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، سامانه پرداخت الکترونیک در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در فاز اول در 400 دستگاه تاکسی بی سیم تهران راه اندازی شده و امید می رود با حمایت مسوولان دولتی، تمامی دو هزار تاکسی بی سیم سطح تهران تا پایان سال به این سامانه مجهز شوند.

بانک پاسارگاد با راه اندازی این سامانه، بانکی کوچک را داخل تاکسی های مسافری راه اندازی کرده است که مزایای زیادی از جمله از بین رفتن مبادله فیزیکی پول، حفظ امنیت جانی رانندگان، جلوگیری از تنش های میان رانندگان و مسافران را به همراه دارد.

احمد وادی دار عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد در مراسم رونمایی از سامانه یادشده با اظهار امیدواری نسبت به این نکته که ناوگان حمل و نقل کشور به سیستم های جدید، مجهز شود گفت: بانک پاسارگاد نیز امیدوار است با سامانه پرداخت الکترونیکی که راه اندازی کرده است سهمی در ایجاد این فرهنگ داشته باشد.

وی با اظهار خرسندی از این نکته که جایگاه کارت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک فرهنگ در کشور نهادینه شده است، اظهار داشت: هم اکنون درصد انتقال پول از طریق خودپردازها و کارتخوان ها در بانک پاسارگاد تقریبا برابر شده است که نشان می دهد فرهنگ پرداخت الکترونیک در کشور به نحو مطلوبی ارتقا یافته است.

رییس هیات مدیره شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد ادامه داد: تعداد خودپردازهای این بانک در خردادماه سال گذشته 460 دستگاه بوده که این دستگاه ها حدود 7 هزار و 942 میلیارد ریال اسکناس را در قالب پنج میلیون و 7 هزار و 744 تراکنش به مردم انتقال داده اند.

وی در عین حال افزود: در خردادماه سال جاری تعداد خودپردازهای بانک پاسارگاد با 42 درصد افزایش به 652 دستگاه رسیده و پولی که در این دستگاه گذارده شده با 81 درصد افزایش به 14 هزار و 423 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وادی دار ادامه داد: در خردادماه سال گذشته تعداد کارتخوان های نصب شده از سوی بانک پاسارگاد در سراسر کشور 85 هزار دستگاه با حجم معاملاتی معادل چهار هزار و 150 میلیارد ریال بوده یعنی حدود 50 درصد رقم انتقال یافته از طریق خودپردازها، از طریق کارتخوان ها جا به جا شده است.

عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد اضافه کرد: این در حالی است که تعداد کارتخوان های این بانک در خردادماه سال جاری با 59 درصد افزایش به 135 هزار دستگاه و حجم نقل و انتقالات این دستگاه ها با 246 درصد افزایش به 14 هزار و 391 میلیارد ریال رسیده است که نشان می دهد حجم نقل و انتقالات پول از طریق خودپردازها و کارتخوان های پاسارگاد در سطح کشور تقریبا برابر شده است.

به گفته وی، آمار مذکور نشان می دهد که استفاده از پایانه های فروشگاهی در سطح کشور فراگیر شده و گام های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

وادی دار در عین حال به فعالیت های شرکت فناوری اطلاعات بانک پاسارگاد( فناپ) اشاره کرد و گفت: این شرکت با حضور دانشجویان المپیادی رشته کامپیوتر تاسیس شده و تاکنون پروژه های بزرگی را به انجام رسانده که از مهم ترین آنها سامانه بانکداری متمرکز و بانکداری مجازی بانک پاسارگاد است.

محمد حسین خاکی، مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد هم در سخنانی با بیان این نکته که سامانه پرداخت الکترونیک برای نخستین بار در ناوگان فرودگاهی کشور نصب و تست شده است گفت: نصب این سامانه می تواند تاثیر زیادی در کاهش آلودگی های ناشی از نقل و انتقال فیزیکی پول و در عین حال افزایش عمر مفید اسکناس در کشور داشته باشد.

وی با بیان این نکته که بانک پاسارگاد از معدود بانک هایی است که تمامی عملیات آن از طریق بانکداری متمرکز انجام می شود ادامه داد: این بانک به شعب خود مجوز شده است که تا یکهزار کارت بانکی برای دانش آموزان صادر کنند که میزان شارژ این کارت ها برای دانش آموزان مقطع راهنمایی 10 هزار تومان، مقطع دبیرستان 15 تومان و مقطع پیش دانشگاهی 20 هزار تومان بوده است.

خاکی با تاکید بر این نکته که بیش از 60 نوع کارت از سوی شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد طراحی و عرضه شده است، ادامه داد: این بانک برای نخستین بار، در ندامتگاه ها هم حضور پیدا کرده است تا بدین ترتیب، درون این مراکز پول فیزیکی جا به جا نشود و انتقال وجه از والدین به فرزندان حاضر در ندامتگاه نیز به صورت الکترونیک انجام شود.

وی در عین حال گفت: بانک پاسارگاد نخستین بانکی بود که کارتخوان های موبایلی را در کشور راه اندازی کرد ضمن این که کارت خانواده پاسارگاد نیز امکان مطلوبی است که برای تسهیل در نقل و انتقال پول بین اعضای خانواده ها طراحی و عملیاتی شده است.

جوانمردی مدیرعامل شرکت فناپ هم با بیان این نکته که بانک پاسارگاد تلاش کرده است تا خدمات بانکداری خود را با نگاه مشتری مدارانه ارائه کند، گفت: این بانک صرفا در پی ارائه خدمات قابل ارائه از سوی همه بانک ها نبوده است بلکه با طراحی سامانه بانکداری متمرکز، سعی کرده است تا متناسب با نیازهای مشتری، به وی خدمات مورد نیاز را ارائه کند.

وی بانکداری مجازی، پرداخت امن و کارت های مجازی پاسارگاد را از جمله این خدمات دانست که متناسب با نیازهای مشتریان، طراحی و عرضه شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات بانک پاسارگاد با بیان این نکته که این بانک با حضور در زیرساخت های حمل و نقل کشور، سعی در توسعه شبکه پرداخت الکترونیک خرد کرده است، اضافه کرد: این شرکت هم اکنون پروژه هایی را مشهد و اهواز به اجرا درآورده است و به زودی 16 هزار تاکسی اصفهان نیز مجهز می شوند.

وی اجرای پروژه سرعت سنجی در 78 نقطه حادثه خیز جاده تهران- مشهد، کنترل مکانیزه شهر تهران در 30 نقطه و  اجرای آزمایش پروژه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز را از دیگر اقدامات شرکت فناپ ذکر کرد و  اظهار داشت: با نصب سامانه پرداخت الکترونیک در تاکسی ها، رانندگان می توانند علاوه بر دریافت الکترونیک کرایه خود، گردش حساب های خود را به صورت کامل مشاهده کنند.

جوانمردی امکان خرید آنلاین شارژ موبایل را از دیگر خدمات سامانه مذکور عنوان کرد و گفت: بانک پاسارگاد در این پروژه، یک سامانه کنترلی کامل را نیز در اختیار مسوولان مرکز حمل و نقل قرار داده است.

به گفته وی، کنترل عملکرد ناوگان به صورت لحظه ای، گزارش گیری و تحلیل داده های جمع آوری شده، امکان ارسال و دریافت پیام و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی رانندگان از دیگر مزایای سامانه پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد است.

مهدی پور مدیرعامل شرکت تاکسی بی سیم تهران نیز با قدردانی از بانک پاسارگاد به دلیل انجام این کار بزرگ، یادآور شد: تمامی عملیاتی که از طریق کارتخوان های فروشگاهی قابل انجام است از طریق دستگاه های نصب شده در تاکسی ها هم قابلیت انجام دارد.

وی با بیان این نکته که سامانه مذکور به نحوی طراحی شده است که مسوولان راهور ناجا به آن ایرادی نگرفتند، گفت: این اتفاق بزرگ، گامی در جهت رفع دغدغه مسوولان و نیاز واقعی جامعه است.

مدیرعامل تاکسی بی سیم تهران اضافه کرد: این سامانه علاوه بر ارائه خدمات بی شمار به راننده از جمله جلوگیری از حمل و نقل پول، باعث می شود که راننده در حین انجام کار، تمامی کارهای بانکی و  اداری خود را نیز بدون حضور در سازمان ها و حتی شرکت تاکسیرانی انجام دهد.

به گفته وی، با نصب این سامانه، عملا جابه جایی پول فیزیکی حذف می شود ضمن این که نرخ ها در دستگاه های نصب شده، بر اساس نرخ مصوب شورای شهر و در تاکسیمتر محاسبه می شود و بدین ترتیب راننده نمی تواند مبلغی بالاتر از نرخ تاکسی متر را از مسافران دریافت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  66