بانک صنعت و معدن امسال نیز حداقل های نرخ سود را اعمال می کند

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت که این بانک سال گذشته و نیز امسال با قدرت و قوت، حداقل های نرخ سود را اعمال خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک قربان دانیالی افزود: بانک صنعت و معدن برای تحقق شعار تولید ملی و کاهش هزینه های تولید نرخ سود بانکی و نیز ترغیب و رقابت پذیری واحدهای تولیدی جهت افزایش تولید ، نرخ سود بانکی را با حداقل میزان محاسبه می کند.

وی گفت: اگر دولت یا مجلس بخشی از یارانه های پیش بینی شده که در قالب وجوه اداره شده در اختیار دستگاه های اجرایی است را به عنوان کمک سود، به واحدهای تولیدی اختصاص دهند، هزینه تولید محصولات کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: از دیدگاه و شعار سال تولید ملی، طبیعی است که واحدهای تولیدی یکسان ارزیابی نمی شوند به این معنا که برخی واحدها از جمله واحدهای ارزآور صرفه جویی ارزی دارند، واحدهایی که اشتغال زایی بیشتری دارند، واحدهای که زودتر به تولید و بهره برداری می رسند و واحدهایی که بازدهی خوبی داشته و مهم تر هستند ، باید در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: این واحدها از محل این یارانه ها و کاهش نرخ سود بانکی می توانند هزینه های تولید را کاهش دهند و شاهد عرضه بیشتر محصولات خود در کشور باشند.

دانیالی با اشاره به این که یکی از کارهایی که در ارتباط با بانک های دولتی به ویژه بانک صنعت و معدن باید صورت بگیرد، افزایش سرمایه این بانک هاست، افزود: وقتی گفته می شود که باید بانک ها بیشتر در خدمت تولید باشند، اولین بحثی که مطرح می شود، کمبود منابع مالی است و در این میان بانک هایی که بر سپرده های مردمی تکیه کمتری دارند، مهمتربوده و برای افزایش سرمایه خود نیازمند توجه بیشتر مراجع ذیربط هستند.

وی از چند موضوع از جمله مطالبات معوق، نرخ سود، کمبود منابع بانکی و به ویژه نظارت بر سیستم بانکی به عنوان دغدغه مهم بانک ها یاد کرد .

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: با توجه به این که هر روز مسایل دور و بر ما پیچیده تر می شود، در مورد نظارت و برخوردها نیز روش های سنتی جوابگو نیست و مدیر بانک، هیات مدیره و یا مدیران عملیاتی بانک نمی توانند بر کل پرونده هایی که برخی اوقات تعداد آن ها به میلیون ها می رسد، نظارت مستمر داشته باشند.

وی افزود: بنابراین نظارت لازم و ضروری است اما باید به سمت نظارت های سیستمی پیش رفت و راه اندازی هرچه سریع تر بانکداری جامع و فراگیر با قوت و قدرت پیگیری شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  ⁄    =  26