ملزومات ارائه تعریف جامع از نظام بانکداری متمرکز(بخش نخست)

در دومین میزگرد ماهانه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بررسی شد:

ورود به بحث تدوین تعریف جامع از نظام بانکداری متمرکز اگر بدون الزامات لازم باشد چه بسا خطرناک نیز است/بانک مرکزی باید شاخص‌ها را استخراج کند و ارتباط بین بانکی را مشخص کند/ارائه استاندارد سیستم کربنکینگ از جانب بانک مرکزی بیشتر به خاطر نیاز کنترلی و نظارتی است/اگر بخواهیم فقط یک تعریف از سیستم جامع بانکی داشته باشیم این تعریف در دنیا انجام شده و نیاز به تعریف مجدد نیست.

data-src=https://ebinews.com/img/files/109723840855759989.jpg

منصوری: وقتی نتوانیم براساس شاخص‌ها عملیات واحدهای دیگر و سازمان‌های زیرنظر را کنترل کنیم روی جزییات اطلاعات می‌رویم x/28 یعنی همه‌چیز را باید ارایه کنیم پس یک سیستم بسازیم که همه اطلاعات در آن باشد. به عقیده من دنیا روی شاخص کار می‌کند بله روی بحث fraudها روی جزییات هم وارد می‌شویم دقیقا مانند سیستم دارایی.

سلطان‌پور: البته سیستم بانکی با سیستم دارایی قابل مقایسه نیست.

منصوری: بانک یک موسسه مالی است منتها کالای آن پول است اما به هر حال یک موسسه مالی است فرضا بانک پارسیان در واقع یک شرکت است و دارایی ما را آدیت می‌کند و تا زمانی که تراز پارسیان را دارایی آدیت نکند بانک نمی‌تواند مجمع برگزار کند.

سلطان‌پور: پس چرا به دلیل مسایلی که صورت گرفت در خصوص اختلاس بانک مرکزی بیشتر زیر سوال رفت؟فرضا اگر بانک مرکزی می‌توانست به راحتی وبطور کامل گزارش‌های x/28 را بگیرد این اتفاق قابل تشخیص می شد.

منصوری: ما به علت اینکه دو نفر خطا می‌کنند نمی‌گوییم همه خطاکارند اگر کسی آیین‌نامه را رعایت نکرد یا مجوز اصولی داده نمی‌شود که دلیل نمی‌شود در اینجا بحث نظارتی مطرح است وقتی واحد نظارتی دیر عمل می‌کند این اتفاق می‌افتد.

 

ادامه دارد…

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. yalda می گوید

    thanks

  2. شرکت داتیس می گوید

    شرکت تحلیل گران اطلاعات و نو اوران داتیس
    http://www.dattis.irt

ارسال یک پاسخ

  +  87  =  88