یک‌سوم میانگین جهانی نقدینگی داریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که بیشتر مشکلات بخش صنعت و معدن تنها با بهبود تامین مالی اصلاح می‌شود، گفت: اگر نقدینگی درست مدیریت و در جاهای مناسب تزریق شود، عرضه با هزینه‌های بسیار کمتری انجام شده و مشکلات تورمی حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا  رضا فاطمی‌امین  افزود: براساس بررسیهای انجام شده 65 درصد از مسائل بخشهای صنعت، معدن و تجارت کشور تنها با بهبود روشهای تامین منابع مالی اصلاح می‌شود که این کار هم آثار ملموس دارد وهم غیرملموس.

وی با بیان این‌که در کشور با کمبود حجم نقدینگی روبرو هستیم و توزیع نقدینگی نیز به درستی انجام نمی‌شود، اضافه کرد: اگر تامین منابع مالی درست انجام و سرمایه در گردش تامین شود، بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی حل می‌شود.

فاطمی‌امین توضیح داد:‌ ما نمی‌توانیم صنایع خودمان را بدون در نظر گرفتن نسبت نقدینگی به تولید ناخالص داخلی با کشورهای دیگر مقایسه کنیم. این رقم در ایران 35 درصد است، در حالی که متوسط جهانی 107 درصد، متوسط اروپا 121 درصد و ژاپن 213 درصد است. یعنی به طور متوسط یک سوم کمتر از میانگین جهانی نقدینگی داریم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:‌ علاوه بر این نقدینگی خوب مدیریت نمی‌شود. از آنجایی که ساختارها و روشهای مبادلات مالی ایراد دارد تا زمانی که روشهای مدیریت مالی و ساختارها اصلاح نشوند، شاید بتوان گفت که افزایش نقدینگی باعث ایجاد تورم می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  7  =