تجلیل بانک ملی ایران از ۲۰۰ خبرنگار

با حضور مدیر عامل بانک ملی و دامغانیان، حسین زاده و خواجه حسنی اعضای هیأت مدیره و مدیران ارشد بانک و همچنین حدود 200 نفر از فعالان عرصه رسانه و پیشکسوتان مطبوعات، مراسم پاسداشت روز خبرنگار در مرکز رفاهی کوثر(آجودانیه ) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حیدری در این مراسم با تقدیر از خبرنگاران به جهت اطلاع رسانی فعالیت های این بانک و همچنین انعکاس مسائل مشتریان ابراز داشت: خبرنگاران با حضور به موقع و هوشمندانه خود در موضوعات مختلف می توانند آگاهی و رشد را به جامعه انتقال دهند.
حیدری در این مراسم با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی برای مردم بیان داشت: ارتباطات زیرساخت توسعه است و بدون ارتباطات فرایند توسعه در هیچ جا حادث نمی شود و نتیجه فرایند ارتباطات باید به پذیرش مخاطبان بیانجامد.

مدیر عامل در ادامه سخنان خود افزایش سپرده گذاری مردم و ارتقای سهم بازار بانک ملی ایران را نتیجه تلاش همکاران و اعتماد عمومی به این بانک دانست و گفت: این افزایش به مفهوم کاهش سهم دیگر بانک ها در بازار پول کشور است.

وی با اشاره به هجمه های یکساله اخیر و همچنین موضوع تحریم ها علیه این بانک گفت: خوشبختانه اصلاحات لازم ساختاری در زمینه اصلاح ساختار مدیریت و زمینه های لازم برای ارتقای بهره وری در بانک ملی ایران انجام شده است.

حیدری همچنین به انتظار شبکه بانکی کشور از اصحاب رسانه در موضوع مطالبات معوق اشاره کرده و افزود: قطعاً گردش پول در اقتصاد کشور با مطالبات معوق کندتر خواهد شد و رسانه ها می توانند با فرهنگ سازی در جهت بازپرداخت مطالبات معوق و منابع در اختیار مشتریان، تأدیه دیون مشتریان در زمان مقرر و پایبندی و تعهد آنها به قراردادهای بانکی، بانک ها را در افزایش سرعت گردش پول که منجر به کاهش قیمت ها نیز خواهد شد، یاری کنند.

مدیر عامل بانک ملی ایران در ادامه گفت: ما امروز اعتقاد راسخ داریم که بانکداری اسلامی قابلیت ابزار سازی در کشور را داراست و می تواند نیاز شهروندان را به نقدینگی با ابزارهای جدید تأمین کند. این اهتمام در بانک ملی ایران صورت گفته است و امید است بانکداری اسلامی به معنی اخص کلمه و با دقت کامل اجرا شود و ابزارهای لازم برای جلوگیری از معاملات صوری در بانک طراحی شود.

وی در ادامه پیرامون دیگر سیاست های بانک ملی ایران از جمله تأمین تسهیلات خرد شهروندان، اتمام طرح های نیمه تمام و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، پیگیری و گسترش بانکداری اینترنتی و الکترونیک و ارائه خدمت در محل کار و زندگی هموطنان، توضیحاتی را ارائه کرد.

مدیر عامل در پایان خواستار کمک اصحاب رسانه در جهت ایجاد امنیت فضای کسب و کار کشور، ارتقای اعتماد عمومی و ایجاد بسیج رسانه ای برای کار و تولید بیشتر شد.

از دیگر سخنرانان مراسم پاسداشت روز خبرنگار‏، آقای ضیایی پرور از استادان علوم ارتباطات بود که به بررسی چالش های روزنامه نگاری سایبر (الکترونیک) پرداخت و افزود: امروز بدون استفاده از ابزارها و تکنیک های روزنامه نگاری سایبر، کار روزنامه نگاری و خبرنگاری امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به استفاده از مالتی مدیا ، سرعت به روز رسانی اطلاعات،‌توزیع افقی و تمرکززدایی، قابلیت دسترسی و فقدان محدودیت انتشار به عنوان مشخصه های روزنامه نگاری سایبر گفت: امروز خبرنگاری منحصر به شبکه یا خبرگزاری یا روزنامه نیست بلکه شهروندان خبرنگار که به وقایع نزدیک هستند، بسیاری از اتفاقات را ضبط و مستندسازی می کنند و در واقع آنها عضو جدید جامعه رسانه ای به حساب می آیند. وی در ادامه به بیان بیشترین کلمه جستجو شده در موتور جستجوی گوگل پرداخت و اظهار داشت: عبارت بانک ملی ایران با 12 میلیون جستجو رتبه اول این جستجو را داراست که خود نشانگر دریافت اطلاعات به صورت مستقیم از منابع تولید کننده و از طریق موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی و محیط وب توسط کاربران است. سخنران دیگر این مراسم آقای دکتر صدر مشاور تبلیغاتی بانک بود که ضمن اشاره به تاریخچه تأسیس بانک ملی ایران و اتفاقات سال گذشته در شبکه بانکی افزود: بانک ملی ایران از آزمون تاریخی دیگری سربلند بیرون آمد و این مسیری است که بانک ملی ایران پله پله پیموده است.

وی در یک مقایسه تطبیقی به ثابت بودن اعتماد عمومی به بانک ملی ایران نسبت به دیگر بانک ها در آمریکا پرداخت و گفت: امروز با هجمه های بین المللی اقتصادی و سیاسی ، اهمیت بانک ملی ایران به عنوان تنظیم کننده مناسبت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان بیش از پیش روشن می شود .

آقای یزدانی مدیرمسئول روزنامه عصر اقتصاد نیز در این مراسم گفت: در دنیای امروز آمار،‌اطلاعات و ارتباطات در قرنی که به نام انفجار اطلاعات نام گرفته است نقش اصلی را بازی می کند.

وی بیان داشت: نظریه پردازان قرن بیستم روزنامه نگاران هستند چون قدرت تلفیق ، ارتباط و اطلاع رسانی دارند.

وی ضمن تقدیر از بانک ملی ایران به خاطر سنت حسنه تجلیل از خبرنگاران که هرساله به همت روابط عمومی انجام می شود، افزود: این قدردانی ها و استمرار آن به مرور تبدیل به راهکارهایی می شود که روزنامه نگاران و افرادی که زحمت امانتداری آمار و اطلاعات را به عهده دارند، مسیر درستی را طی کنند و دلگرم به کار وشغل خود شوند.

گفتنی است در این مراسم از تلاش های روزنامه نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه،‌با اعطای لوح تقدیر تجلیل شد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  3  =