طلا به ۱۸۰۰ دلار می رسد؟/بازار میل به تثبیت دارد

کیتکو بررسی کرد:

به نظر میرسد روندی صعودی روی بازار طلا سلطه انداخته است هرچند همزمان با این روند تجار و کارشناسان درباره روند اصلاح بازار اختلاف نظر دارند./چشم انداز کلی بازار هنوز هم نشاندهنده سودآوری طلاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پارسی بانک،در روز جمعه قیمت طلا در بخش کامکس بازارنیویورک به بالاترین میزان خود در شش ماه اخیر یعنی 1790 دلار به ازای هر تن رسید. این رقم نشاندهنده 12 درصد افزایش نسبت به پایینترین قیمت فلز در میانه ماه آگوست است. آنچه به این افزایش قیمت دامن زد، انتظار برای آن بودکه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو اقدامات محرک اقتصادی را امتداد دهد و البته هنگامی که فدرال رزوراعلام کرد برنامه خرید دارایی ها را آغاز کرده و تاریخی برای پایان آن مشخص نکرد، روند صعودی بازار طلا شدت گرفت.

 با توجه به برنامه های جدید بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن برای خرید سهام و پیش بینی شرکت کنندگان بازار طلا برای افزایش قیمت این کالا، نگرانی درباره افزایش تورم و نقدینگی در بازار نیز اوج گرفته است. در مقابل چنین جهشی بازار فلزات در هفته ای که گذشت  شاهد افزایش قیمتها بود. قیمت قرارداد طلای تحویل دسامبر در بیست و یکم سپتامبر30/5دلار افزایش یافته و به 1778 دلار به ازای هر اونس رسید . دراین میان قیمت قرارداد نقره تحویل دسامبر تقریبا ثابت ماند( با 8/1سنت  کاهش)  به 638/34 دلار رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =