بهای نفت بازهم کاهش یافت

بهای نفت در بازارهای جهانی امروز به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر تاثیر منفی اقتصاد ناپایدار جهانی روی تقاضای نفت مجددا کاهش یافت، اما در عین حال نگرانیها درباره اختلال در عرضه که از تنش‌ها در خاورمیانه ناشی می‌شود، مانع از کاهش بیشتر قیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر این اساس بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با 58 سنت کاهش 111 دلار و 44 سنت در هر بشکه معامله شد. همچنین نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر با 55 سنت کاهش به 89 دلار و 33 سنت در هر بشکه رسید.

بانک جهانی امروز پیش‌بینی‌های خود را در زمینه رشد اقتصادی شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه‌ که دو کشور بزرگ مصرف‌کننده انرژی جهان در آن قرار دارند، تنزل داده و اعلام کرد: احتمال کندتر شدن رشد اقتصادی چین و طولانی‌تر شدن آن بیشتر از حد انتظار وجود دارد.

نگرانی‌ها درباره اروپا نیز همچنان ادامه دارد و آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد این منطقه شاهد کاهش در سفارشات صنعتی در ماه اوت بود.

از سوی دیگر افزایش ارزش دلار به دلیل کاهش غیرمنتظره میزان بیکاری در آمریکا به کاهش بهای نفت کمک کرد. افزایش ارزش دلار باعث می‌شود که قیمت کالاهایی که با ارزهای دیگری خرید و فروش می‌شوند، افزایش پیدا کند.

مایکل کرید اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: بهای نفت هنوز به تعادل خوبی نرسیده است. از یک سو ما هنوز شاهد تاثیرات منفی رشد کند اقتصاد جهانی روی تقاضا و از سویی دیگر شاهد احتمال اختلال در عرضه نفت هستیم.

تداوم ناآرامی‌ها در سوریه و ادامه تنش بین ایران و غرب بر اثر برنامه هسته‌ای که نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه را به دنبال دارد، بهای نفت کاهش چندانی نداشته است.

مناقشات خاورمیانه و تاخیر در بارگیری محموله‌های نفت دریای شمال باعث شده که اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت سبک آمریکا به بالاترین حد خود از اکتبر 2011 برسد.

کرید با اشاره به این تاخیر گفت: اگر عرضه نفت از دریای شمال ازسرگیری شود ما شاهد کاهش این اختلاف قیمت خواهیم بود.

این هفته همزمان با سفر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به یونان و همچنین برگزاری نشست وزرای دارایی جهان در لوگزامبورگ، تمرکز فعالان نفتی روی منطقه یورو خواهد بود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  −    =  21