استمهال بدهی تعاونی‌ها به نظام بانکی

مدیر عامل اتحادیه تعاونی تولید‌کنندگان فرش دستباف ایران با اشاره به نامطلوب بودن تولید در تعاونی‌ها، خواستار حمایت دولت به منظور استمهال بدهی تعاونی‌ها به سیستم بانکی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  عبداله بهرامی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اینکه قرار گرفتن اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تولید کننده در لیست سیاه بانک‌ها اشتباه بزرگی است، اظهار داشت: در بخش اقتصادی کشور بیشترین آسیب‌ها و فشارهای تورم و مسائل سیاسی و اجتماعی بر قشر تولید کننده است.

وی ادامه داد: افراد حقیقی و حقوقی تولید کننده همیشه بیشترین صدمات را در بازارهای متلاطم تقبل کرده و چشیده‌اند.                               

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید کنندگان فرش دستباف ایران با بیان اینکه میزان و شاخص اعتبار اقتصادی یک کشور نسبت مستقیم با میزان حجم تولید کنندگان آن کشور دارد، گفت: ظرف دو سال گذشته شاهد اجرای قوانینی در سیستم مالیاتی و بانکی کشور هستیم که علاوه بر عدم حمایت از تولید، تولید کنندگان نیز در لیست سیاه بدهکار بانکی و مالیاتی قرار گرفته‌اند.                                

به گفته این فعال تعاونی‌ها، این قوانین علاوه بر اینکه مشکل‌گشا نبوده بلکه برای عده زیادی از جامعه تولید کنندگان به مثابه خلع سلاح و تیر خلاص بوده است؛ وقتی یکی از اقساط تسهیلات دریافتی یک تولید کننده حقیقی یا تعاونی معوق می‌شود اول باید قانون حمایتی اعمال و مشکل رفع شود نه اینکه بدهکار را به لیست سیاه ببرند.                                                                                                                                                      

وی ادامه داد: اولویت اول اقدامات سیستم بانکی کشور توقیف اموال و در لیست سیاه قرار دادن تولید کنندگان و تجار است.

بهرامی با بیان اینکه درک درستی از سوی مسئولان و کارشناسان رده بالا و تصمیم‌گیر در خصوص وضعیت تولیدکنندگان وجود ندارد، تصریح کرد: آنها فقط بصورت تئوری و نظری با مقوله تولید کننده آشنا هستند، نمی‌دانند یک تولید کننده با چه مشکلات عدیده‌ای برای ادامه روند تولید روبرو است.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید کنندگان فرش دستباف ایران تاکید کرد: مسئولان با پروسه تامین منابع مالی، پرداخت حقوق، تهیه مواد اولیه مورد نیاز، بازاریابی و عرضه تولیدات، وصول چک‌ها و نوسانات بازار و تورم و اثرات تحریم‌های اعمال شده و اخذ مجوز‌های تولید کنندگان آشنا نیستند به همین علت به راحتی قوانین ضد تولید وضع می‌کنند.           

این فعال تعاونی‌ها در خصوص بدهکاران حقیقی و حقوقی به سیستم بانکی کشور، بیان داشت: بانک‌های عامل با حسن نیت استمهال بدهی‌ها را برابر مصوبه ماده 28 و 29 قانون بودجه اعمال کنند و اجازه نفس کشیدن به تولید کنندگان و تعاونی‌ها و اتحادیه ها بدهکار را بدهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =