عملکرد ضعیف انس طلا در سال جاری میلادی

کارشناسان پیش بینی کردند:

نظرسنجی ها از انجمن بازار طلای لندن از معامله گران و تحلیلگران اقتصادی نشانگر این موضوع دارد که اونس جهانی طلا در سال 2013 میلادی عملکرد ضعیفش را حفظ کرده و درخشندگی خود را از دست خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در مجموع ، نظرسنجی موسسه LBMA از تحلیلگران و معامله گران نیز از پیش بینی بهای طلا در سال جدید میلادی قوی می باشد. این تحلیلگران میانگین بهای طلا در هر 10 سال را درست پیش بینی کرده اند.
در واقع، این افراد در پیش بینی های خود برای افزایش بهای طلا بسیار محتاطانه عمل می کنند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در سال های اخیر داشته است.

از زمان اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا در دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 میلادی قیمت طلا بیش از 70 درصد رشد داشته است. فدرال رزرو آمریکا در این مدت بیش از 2300 میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تغییرات نرخ بهره بانکی مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا خواهد بود و با توجه به اینکه نرخ بهره بانکی در کشورهای بزرگ و صنعتی جهان تغییر چندانی نخواهد داشت، نباید انتظار تغییر چشمگیر قیمت طلا را در سال 2013 داشته باشیم.

موسسه مالی مورگان استنلی نیز پیش بینی کرد، میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از 1853 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش ماه می این موسسه بیش از 2175 دلار اعلام شده بود.

بانک سرمایه‌گذاری اچ‌اس‌بی‌سی که چند ماه ییش اعلام کرده بود قیمت طلا در پایان سال 2012 به هر اونس 2000 دلار خواهد رسید، در گزارش جدید خود رقم پیش‌بینی قیمت فلز زرد در سال جاری را به 1760 دلار کاهش داده است. پیشتر این رقم 1850 دلار اعلام شده بود. کارشناسان این نهاد معتقدند امسال قیمت طلا پرنوسان خواهد بود و بین 1575 دلار تا 1950 دلار تغییر خواهد کرد.

افزایش تقاضا برای طلا در چین و هند و از سوی بانک‌های مرکزی در آسیا در کنار اجرای سیاست‌های انبساطی از سوی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان و محدودیت عرضه عوامل رشد قیمت فلز زرد در سال جاری میلادی هستند. نکته مهم اینکه به رغم اختلاف نظری که بر سر متوسط قیمت طلا در سال جاری بین نهادهای تحلیلگر وجود دارد، همه آنها معتقدند امسال نیز مانند دوازده سال گذشته قیمت طلا در مجموع افزایش خواهد یافت.
کارشناسان بانک اچ‌اس‌بی‌سی معتقدند امسال مصرف طلا در هند رشد خواهد کرد اما نه به اندازه سال 2011 و این امر در کنار افزایش تقاضا در چین رشد قیمت‌ها را تضمین خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  24