هشدار آلمان نسبت به پیامد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

وزیر دارایی آلمان در گفت‌وگو با یک روزنامه اتریشی، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را فاجعه‌آمیز خواند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا اظهارات ولفگانگ شویبله قوی‌ترین اظهارنظری است که تاکنون به منظور اجتناب از این جدایی صورت گرفته است.

اگرچه مخالفت انگلیس با محدودیت پاداش بانکداران، این کشور را به شدت منزوی ساخته اما جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، دنیای سیاست و بازارهای مالی را به شدت آشفته خواهد ساخت.

وزیر دارایی آلمان با اشاره به نفع انگلیس در این موضوع بویژه نقش عمده‌ای که این کشور به عنوان یک مرکز مالی ایفا می‌کند، به روزنامه "استاندارد" گفت: ترجیح می‌دهم که انگلیس نیز با این مقررات موافقت کند بویژه که مایل نیستم در نهایت شاهد خروج این کشور از اتحادیه اروپا باشم.

شویبله هشدار داد که چنین اقدامی از سوی انگلیس به شهرت اتحادیه اروپا صدمه خواهد زد.

مقررات مربوط به محدودیت پاداش بانکداران قرار است از سال آینده به اجرا گذاشته شود و سخت گیرانه‌ترین سیستم پاداش در دنیا محسوب می‌شود. طبق این مقررات، پاداشی که به مدیران بانکی داده می‌شود، برابر با حقوق یا دو برابر حقوقشان خواهد بود.

به گزارش رویترز، این مقررات احتمال جابجایی فعالیت برخی از بانک‌ها و بانکدارانشان به مراکز مالی دیگر خارج از اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد که به ضرر صنعت مالی انگلیس خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4