ایرانیان چگونه به اینترنت وصل می‌شوند؟

طبق جدیدترین آمارهای ارائه شده ضریب نفوذ اینترنت کشور به حدود 60 درصد رسیده و در این میان محبوب‌ترین شیوه کاربران برای اتصال به دنیای مجازی اینترنت موبایل است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسناطی 6 ماه اول سال جاری 36.46 درصد بالغ بر 27 میلیون و500 هزار نفر از طریق گوشی‌های تلفن همراه خود (GPRS) از اینترنت استفاده کرده‌اند.

اما پس از GPRS، دایال آپ دومین شیوه مورد علاقه کاربران برای اتصال به دنیای مجازی بوده است و در شرایطی که دائم از گسترش دسترسی مردم به ADSL گفته می‌شود همچنان Dial up دومین شیوه دسترسی کاربران به شمار می‌رود و حدود هفت میلیون نفر از این شیوه استفاده کرده‌اند.

اما بنا برآمارهای ارائه شده برروی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) طی شش ماهه اول امسال اتصال از طریق فیبرنوری سومین شیوه محبوب اتصال به دنیای مجازی بوده و 8.07 درصد از کاربران که بالغ بر شش میلیون نفر می‌شود از این طریق وارد اینترنت شده‌اند.

در این میان تنها 4.65 درصد از دسترسی‌ها از طریق ADSL (اینترنت پرسرعت) بوده است و تنها حدود 3.5 میلیون کاربر این شیوه را امتحان کرده‌اند. اما طبق این آمارها کمترین میزان اتصال از طریق وایمکس بوده و تنها 1.15 درصد از جمعیت یعنی حدود 900هزار نفر از این شیوه بهره گرفته‌اند.

در سال 90، 18.85 درصد اتصالات از طریق GPRS، 9.17 درصد از طریق Dial up ، 8.07 درصد از طریق فیبرنوری، 5.99 درصد با ADSL و 1.15 درصد از طریق وایمکس به اینترنت دسترسی داشته‌اند و ضریب نفوذ اینترنت کشور 43.23 درصد بوده است.

در این میان نکته جالب اینکه طی سال 90 و شش ماه اول سال 91 میزان اتصال از طریق شیوه‌هایی مانند Dial up یا وایمکس و فیبرنوری هیچ تغییر نکرده و بیش از همه GPRS است که میزان دسترسی را درسال 91 افزایش داده است چرا که میزان بهره‌گیری از این روش در سال 91 تقریبا دو برابر شده است.

نکته آخر آنکه درصد استفاده از ADSL در شش ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل حدود 1.5 درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4