نام و هویت «پاپ» جدید اعلام شد

ساعتی پیش، با برخاستن دود سفید از دودکش کلیسای «سیستین»، رهبر جدید کاتولیک های جهان انتخاب شد. این در حالی است که صبح و بعدازظهر امروز، مذاکرات برای انتخاب پاپ جدید، به نتیجه نرسیده بود. با اعلام نام پاپ جدید، مشخص شد که یک آرژانتیتی به این جایگاه انتخاب شده است.

به گزارش «تابناک»، رسانه های بین المللی دقایقی پیش خبر دادند که با پایان کار کاردینال های واتیکان، نام «خورخه ماریو برگوگلیو» به عنوان رهبر جدید کاتولیک های جهان اعلام شده است. وی اصالتاً آرژانینی است.

خبرگزاری «رویترز» ضمن انتشار این خبر نوشت اعلام رسمی انتخاب کاردینال برگوگلیو  76 ساله به عنوان پاپ جدید، توسط «ژان لوئیس توران»، کاردینال فرانسوی و با تشریفات خاص آن صورت گرفت. پاپ جدید که لقب «فرانسیس اول» را برای خود انتخاب کرده، پیش از این رهبری کلیسای بوئینس آیرس، پایتخت آرژانتین را بر عهده داشته است. وی پنجمین فرزند یک خانواده کارگر راه آهن و آهنگر بوده است.

پاپ جدید جایگزین پاپ بندیکت شانزدهم خواهد شد که ماه گذشته میلادی استعفا کرد. این اولین بار است که یک کاردینال غیراروپایی به عنوان پاپ انتخاب می شود.

برای انتخاب پاپ جدید، کاردینال‌های زیر 80 سال از کلیساهای مختلف جهان در واتیکان گرد هم آمده بودند. پاپ باید دو سوم رای کاردینال‌ها را داشته باشد. در روزهای شنبه 9 مارس و دوشنبه 11 مارس، 115 کاردینال‌ از سراسر جهان در واتیکان حضور به هم رساندند تا درباره ویژگی‌های یک پاپ و توانمندی‌های وی به گفت و گو بنشینند.

در روزهای سه‌شنبه و امروز چهارشنبه (12 و 13 مارس) هر روز چهار مرتبه در پشت درهای بسته‌ی کلیسای سیستین رأی‌گیری انجام شد. رهبر کاتولیک‌های جهان باید با حداقل دوسوم آرا، یعنی 77 رأی انتخاب می‌شد. در آخرین رأی‌گیری در شامگاه چهارشنبه بالاخره رهبر کلیسای کاتولیک توسط روحانیان عالی‌رتبه برگزیده شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =