میزان ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان اعلام شد

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد، بانک های مرکزی جهان به خرید طلا ادامه خواهند داد و سهم دلار و یورو را در ذخایر ارزی خود کاهش می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا/پایگاه اینترنتی تریدرز، شورای جهانی طلا اعلام کرد: گرچه دلار همچنان بیشترین سهم را در ذخایر ارزی جهان در اختیار خواهد داشت ولی بانک های مرکزی جهان به افزایش سهم طلا در ذخایر ارزی بین المللی خود ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، رقابت بانک های مرکزی بزرگ جهان مثل آمریکا اروپا و ژاپن در کاهش نرخ ارز موجب نگرانی شدید سایر بانک های مرکزی جهان شده و این مساله بانک های مرکزی کشورهای در حال توسعه و نوظهور را بر آن داشته است تا سهم دلار و یورو و ین را در ذخایر ارزی خود کاهش داده و ذخایر طلا را جایگزین آن کنند.

میزان ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان از 2 تریلیون دلار در سال 2000 میلادی به بیش از 12 تریلیون دلار در سال 2012 افزایش یافته است.
قیمت طلا از سال 2008 میلادی تاکنون به شدت افزایش داشته و این مساله تاثیر زیادی بر تمایل بانک های مرکزی جهان برای خرید این فلز گرانبها داشته است.

میزان خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان سال گذشته به بیش از 534 تن رسیده است که این میزان از سال 1964 میلادی تا کنون بی سابقه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  18