یک نکته جالب در باره مورچه

موگه کانای متخصص علوم طبیعی از دانشگاه نیو اورلینس، با استفاده از روش عکسبرداری ماکرو، اظهار داشت که در قرن بیست و یکم می توان جانداران بسیار کوچکی مانند مورچه ها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از انتخاب کانای با اشاره به اینکه هر یک از گونه ها دارای یک فرمون مخصوص به خود و هر فرمون نیز دارای یک فرمول شیمیایی می باشد، گفت:
 
"برای اینکه سیستم فرمون کار کند، هم باید جانداری که این ماده را ترشح کند فرمول فرمون مناسب با هر شرایطی را بداند و هم باید جاندار دیگر بتواند پیام ناشی از ماده تشرح شده را درک کند. ولی در مورچه ها بر خلاف دیگر حشرات، برقراری ارتباط کمی متفاوت است. مورچه ها برای اینکه در خارج از سیستم فرمون بتوانند ارتباط برقرار نمایند، از یک سیستم دیگر یعنی از آکوستیک استفاده می کنند. به عبارت دیگر، حرف می زنند."
 
وی افزود:
 
"یک تیم از دانشگاه نیو اورلینس در ایالت لوئیسیانای آمریکا، با انجام تحقیق بر روی مورچه های ناطق با واقعیت عجیبتری روبرو شد.
 
"مورچه ها با مالیدن پاهای عقب خود به خاری که در قسمت شکم وجود دارد، صداهای متتفاوتی ایجاد می کنند و بدین ترتیب، می توانند پیام خود را برسانند. بر اساس این تحقیق، این عمل نه تنها از سوی مورچه های بالغ انجام می گیرد، بلکه مورچه های نوزاد نیز با استفاده از همین روش می توانند حرف بزنند. مورچه های نابالغ با صداهایی که تولید می کنند، می توانند از پرستاران خود درخواست کمک کنند."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2