اولویت‌های کالایی در سال ۹۲ تغییر نمی‌کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت تصمیمی برای تغییر در اولویت‌بندی ده گانه کالایی ندارد، گفت: بانک مرکزی همچنان اولویت 1 تا 9 را با ارز مرجع و مبادلاتی تامین اعتبار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمید صافدل در گفتگو با مهر با بیان اینکه دولت فعلا برنامه‌ای برای تغییر در اولویت‌بندی‌های ده گانه کالایی در سال 92 ندارد، گفت: تامین ارز مرجع برای اولویت 1 و 2 (کالاهای اساسی ) کماکان از سوی بانک مرکزی صورت خواهد گرفت و مابقی گروههای کالایی نیز از طریق ارز مبادلاتی تامین اعتبار خواهند شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته نیز این روند ادامه داشت و تنها یک تا دو قلم از گروههای کالایی که سطح تولید داخلی آنها در حد قابل قبولی افزایش یافته و ذخیره‌سازی استراتژیک آنها به خوبی انجام شده است، نوع ارز تخصیصی به آنها از مرجع به مبادلاتی تغییر یافت.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی اعلام کرده است با راهکارها و منابع جدیدی که به مرکز مبادلات ارزی وارد خواهند کرد، توسعه جوابگویی از طریق این مرکز را به درخواست واردکنندگان افزایش می دهند و بانک مرکزی اعلام آمادگی کرده است که کلیه نیازهای متقاضیان ارزهای 3 تا 9 و بخشی از حوزه های خدماتی را که در سیاستهای ارزی بانک مرکزی انجام شده است، پاسخگو باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  36  =