احتمال عودت لایحه بودجه ۹۲ به دولت

یک عضو کمیسیون تلفیق از احتمال عودت لایحه بودجه سال 92 به دولت برای اعمال برخی اصلاحات خبر داد.

سید سعید زمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصویب نشدن کلیات لایحه بودجه سال 92 گفت:‌گزارش جلسه اخیر اعضای کمیسیون تلفیق بودجه به مجلس اعلام و  در صحن علنی مطرح می‌شود، چنانچه در این رابطه به برگزاری جلسات دیگری نیاز باشد در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که کلیات لایحه بودجه هم حسن داشت هم ایراد، یادآور شد: تورم، موارد مربوط به نقدینگی و همچنین نحوه توزیع بودجه از جمله نقطه ضعف‌های لایحه بودجه بود و توجه به استان‌ها و حرکت به سمت و سوی تصمیم گیری در شهرستان‌ها از جمله حسن لایحه بودجه است.

وی با تاکید بر این‌که شرایط اقتصادی کشور می‌طلببد مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی به شکل جدی در لایحه بودجه گنجانده شود، گفت: علاوه بر این باید از میزان نقدینگی موجود در کشور کاسته شود و بودجه به سمت مسائل زیرساختی تولید نظیر کشاورزی و صنعت حرکت کند.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 92 ادامه داد: همچنین باید به فرمایشات رهبری در مورد حماسه اقتصادی توجه شود و با تکیه بر آن وضعیت کنونی اقتصاد کشور را به طرف یک تغییر اساسی سوق دهیم.

زمانیان با اشاره به این‌که نقدینگی ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها یکی از مواردی بود که مورد توجه همه اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 92 قرار گرفت، خاطرنشان کرد: اگر ایرادات کلیات لایحه بودجه  برطرف شود و حسن‌ها برجسته تر شود، به‌طور حتم اقتصاد کشور بسیار پویا خواهد شد.

به گفته وی، مد نظر قرار دادن اولویت‌های سند چشم‌انداز در بحث بودجه می‌تواند به نتایج بسیار خوبی برای کشور ختم شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −    =  61