حباب ۱۳۰ هزار تومانیربع سکه / بانک مرکزی مدیریت کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با بیان اینکه حباب طلا و سکه در بازار داخلی طبیعی است، گفت:هر گرم طلا 5 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی 40 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 130 هزار تومان حباب دارد که بانک مرکزی باید مدیریت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک احمد وفادار در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص وضعیت طلا و سکه در بازار داخلی ، اظهار داشت: قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی در قیاس با بازار جهانی 4 الی 5 هزار تومان حباب دارد؛ قیمت‌های طلا در داخل کشور نیز مشابه بازارهای جهانی سیر نزولی را طی می کند.

وی با بیان اینکه حباب موجود در بازار سکه بخاطر قیمت ارز است، گفت: اگر 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده را به همراه 10 هزار تومان حق ضرب در فرمول محاسباتی قیمت سکه اعمال کنیم قیمت سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 280 هزار تومان برآورد می‌شود اما هم اکنون این سکه با قیمت یک میلیون و 320 هزار تومان در بازار فروخته می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب موجود در بازار سکه را بیشتر در قیمت ربع سکه عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی باید برای مدیریت قیمت ربع سکه وارد عمل شود چراکه هم اکنون ربع سکه حدود 130 هزار تومان حباب دارد.

وی ضمن تأکید براینکه مدیریت بازار طلا و سکه وظیفه بانک مرکزی است و اتحادیه‌ها و اصناف نمی‌توانند در ترکاندن حباب سکه اقدامی کنند، تصریح کرد: در سایر قطعات قیمت‌ها نزدیک به بازار جهانی است و تنها نرخ ربع سکه مشکل دارد.

به گزارش تسنیم، هم اکنون هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1376 دلار و هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی 125 هزار تومان و هر گرم طلای 24 عیار با قیمت 166 هزار تومان مورد مبادله قرار می گیرد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار طلا فروشان با ارزش یک میلیون و 270 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و 320 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 670 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 418 هزار تومان و سکه یک گرمی 290 هزار تومان فروخته می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =