اولویت دهم از این ماه ارز مبادله‌ای می‌گیرد

رئیس کل سازمان توسعه و تجارت با بیان اینکه ممنوعیت‌ها به محدودیت تبدیل می‌شوند، اظهارداشت: اولویت دهم کالاهای وارداتی نیز از اردیبهشت‌ماه سال جاری ارز مبادله‌ای می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمید صافدل در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: به دنبال آن هستیم تا از اردیبهشت‌ماه سال جاری، ممنوعیت‌ها به محدودیت تغییر یافته و کالاهای اولویت دهم نیز ارز مبادله‌ای دریافت کنند.

وی در واکنش به این سوال که از چه تاریخی این اتفاق رخ می‌دهد، گفت: فعلاً در حال بررسی هستیم اما مطمئن باشید از اردیبهشت‌ماه این موضوع را اعلام می‌کنیم.

رئیس کل سازمان توسعه و تجارت در پاسخ به این سوال که محدودیتها به چه شکلی خواهند بود، اظهارداشت: در اعمال محدودیت برای کالاهای اولویت دهم سعی می‌کنیم از اهرم افزایش تعرفه استفاده کنیم.

وی در پاسخ به اینکه تعرفه‌ها تا چه حد افزایش پیدا می‌کند، گفت: با توجه به دقت کارشناسان در تعیین تعرفه‌های گروه دهم در کتاب تعرفه سال 92 به نظر می‌رسد تعرفه کالاهای اولویت دهم در حدود کتاب تعرفه سال 92 باشند.

وی افزود: میانگین تعرفه‌ها در کتاب تعرفه سال 92 بین 13 تا 15 درصد است اما میانگین تعرفه در کالاهای اولویت دهم بالاتر از این است.

حمید صافدل گفت: بین 1700 تا 1800 کالا در اولویت دهم قرار دارند و پس از آزادسازی ممنوعیت آنها همه کالاهای اولویت دهم مثل 9 اولویت دیگر ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش کالاهای لوکس مانند خودروهای بالای 2500 سی‌سی، لوازم آرایشی و …در اولویت آخر واردات برای پرداخت ارز دولتی قرار دارند که با حذف ارز مرجع همان ارز مرکز مبادلات است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  +    =  24