حضور بیش از ۳۰ اندیشمند بازار سرمایه جهان در ایران

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه – علی سعیدی اظهار داشت: این دوره آموزشی به صورت سالیانه و با همکاری بانک توسعه اسلامی برگزار می شود و هدف از تشکیل آن، ارایه دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و عملیاتی بازار سرمایه ایران، بویژه در حوزه مباحث مالی اسلامی به سایر کشورهاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک وی با اشاره به اینکه، بیش از 30 اندیشمند از 18 کشور شامل ایران، استرالیا، مالزی، اندونزی، مصر، هند، ترکیه، پاکستان، بوسنی، عربستان، عمان، بنگلادش، افغانستان، سودان، نیجریه، مالدیو، اوگاندا و زامبیا در این کارگاه حضور خواهند داشت، تصریح کرد: امسال در مقایسه با سال های گذشته استقبال خوبی از این دوره بین المللی صورت گرفته است.

این عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار که یکی از سخنرانان این دوره آموزشی است، در خصوص با ثبات بودن بازار سرمایه اسلامی در قیاس با بازارهای متعارف مطالبی را ارایه خواهد کرد.

وی معرفی بازار سرمایه ایران، تشریح آخریـن دستاوردهای کمیته فقهی سازمان بورس، نحوه نظارت شرعی بر نهادهای مالی اسلامی، الگوی عملی صندوق های وقف در بازارهای مالی اسلامی، توسعه جهانی سیستم مالی اسلامی، نقش بانک توسعه اسلامی در حمایت از معاملات بین کشورهای عضو، ابزارهای مالی اسلامی در بورس انرژی و تجربه انتشار صکوک در ایران با تمرکز بر اوراق اجاره و مرابحه را مهم ترین موضوعات این دورۀ آموزشی اعلام کرد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه، کمیته فقهی سازمان بورس سابقه درخشانی در کارنامه خود ثبت کرده است، اظهارداشت: بر اساس همین عملکرد موفقیت آمیز، برخی از کشورهای اسلامی برای راه اندازی کمیته فقهی از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران درخواست همکاری کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2