گفت وگوی تلفنی اوباما و پوتین

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگویی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، از تسلیحات شیمیایی در سوریه، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، باراک اوباما و ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در یک گفت وگوی تلفنی، درباره وضعیت سوریه رایزنی کردند و طرف آمریکایی بر نگرانی خود از تسلیحات شیمیایی سوریه تاکید کرد.
 
بنابر بیانیه کاخ سفید، در این گفت وگو، اوباما و پوتین، هر دو توافق کردند که با یکدیگر در این زمینه در تماس باشند. آنها همچنین «جان کری» و «سرگئی لاوروف»، وزرای خارجه آمریکا و روسیه را موظف کردند گفت وگوها درباره سوریه را ادامه دهند.
 
«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید گفت، آمریکا گام های ثابتی را در راستای تلاش هایش برای تحقیق درباره کاربرد نیروهای «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه معارضان، خواهد برداشت.
 
کارنی افزود، ما لازمه انجام تحقیقات گسترده تر را تایید می کنیم؛ زیرا  برای واکنش سیاسی به دمشق، تکیه بر ارزیابی های متفاوت درباره تسلیحات شیمیایی سوریه کافی به نظر نمی رسد.
 
وی تصریح کرد، در صورتی که سوریه مجوز ورود هیئت تحقیق سازمان ملل به این کشور را صادر کند، این افراد ظرف 24 تا 48 ساعت کارهای تحقیقاتی خود را در اراضی سوریه آغاز خواهند کرد.
 
قرار است اوباما و پوتین ماه ژوئن در حاشیه نشست سران گروه هشت در ایرلند شمالی رو در رو گفت وگو کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  3  =