احتمال افت طلا به کمتر از ۱۳۰۰ دلار

تازه ترین تحلیل تکنیکال موسسه اینفینیتی تریدینگ نشان می دهد که احتمال افت شدید مجدد قیمت طلا به 1300 دلار در هر اونس وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از طلا به نقل از بلومبرگ فین شافر کارشناس ارشد اقتصادی موسسه اینفینیتی تریدینگ در تحلیلی تکنیکال تاکید کرد ممکن است قیمت جهانی طلا بار دیگر به پایین ترین حد خود از سپتامبر 2010 میلادی سقوط کند.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد چون قیمت طلا نتوانسته است به میانگین 20 روز اخیر خود دست یابد احتمال کاهش 11 درصدی قیمت طلا و رسیدن قیمت هر اونس طلا به 1300 دلار وجود دارد.

میانگین قیمت طلا در 20 روز گذشته بیش از 1480 دلار در هر اونس بوده است. قیمت طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تا کنون بیش از 13 درصد کاهش داشته است.

قیمت طلا در هفته گذشته 4.2 درصد افزایش داشت که این بیشترین رشد قیمت طلا در 15 ماه اخیر است. قیمت طلا هنوز تا رسیدن به رقم 1560 دلاری در اوایل ماه آوریل فاصله دارد.

شافر تاکید کرد تحلیل تکنیکال نشان می دهد که بازار جهانی طلا هنوز ضعیف و بی ثبات است. به نظر من سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا 1400 دلار در هر اونس خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ نیز نشان می دهد قیمت جهانی طلا در هفته جاری افزایش خواهد یافت. رشد چشمگیر تقاضای طلا در بازارهای چین و هند و آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

دویچه بانک آلمان نیز پیش بینی کرد قیمت طلا به کمتر از 1050 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  +    =  15