عطش چین برای واردات طلا

واردات طلای چین پس از رشد بیش از دو برابری در ماه مارس، به دلیل تقاضای بالای خرید در این کشور، احتمالا افزایش بیشتری خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  ایسنا به نقل از رویترز، چین دومین خریدار بزرگ طلا در جهان پس از هند است. افت شدید قیمتهای بین المللی طلا در ماه آوریل، تقاضای بالا برای خرید سکه، شمش و جواهرات در این کشورها را به دنبال داشته و به تقویت قیمتهای این فلز گرانبها کمک کرده است.

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی هنگ کنگ نشان می‌دهد که واردات چین از این منطقه از 97 هزار و 106 تن در فوریه به 223 هزار و 519 تن در مارس رسید. این رقم بالاتر از رکورد قبلی 114 هزار و 372 تن ثبت شده در دسامبر گذشته است و بیش از نصف کل صادرات طلا از هنگ کنگ به چین در سال 2012 محسوب می‌شود.

آمار ماه آوریل ممکن است از این رقم نیز بالاتر باشد زیرا افت شدید قیمتهای جهانی، موجب خرید دیوانه وار در آسیا و کمبود شمش و سکه طلا در سنگاپور و هنگ کنگ شد که منبع اصلی واردات طلای چین است.

عطش برای طلا از سوی هند و چین عامل تعیین کننده ای در قیمتهای جهانی این فلز است. بر اساس اعلام شورای جهانی طلا، این دو کشور بیش از یک سوم تقاضای جهانی را به خود اختصاص داده اند.

چین 403 تن طلا در سال 2012 تولید کرد اما میزان مصرف در این کشور بیش از دو برابر بوده و به حدود 832.2 تن رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  +    =  45