مزایای استفاده از قابلیت‌های ویدئو در شعب/روزانه ۵ تماس تصویری هر مشتری با بانک تا سال ۲۰۱۷

بر اساس تحقیقات موسسه سیسکو در 2012 میلادی مشخص شد:

بر اساس آخرین «پیش‌بینی فهرست شبکه‌بندی بصری (VNI) ترافیک داده‌های جهانی موبایل» موسسه سیسکو که در 2012 میلادی انجام شد، هر مشتری معمولی که صاحب موبایل است حداقل ماهانه یک بار تماس ویدئویی با بانک برقرار می‌کند و پیش‌بینی می‌شود تا 2017 هر مشتری حداقل پنج تماس ویدئویی با بانک برقرار کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شاپرک ارتباطات ویدئویی به روشی معمول برای تجارت‌ها تبدیل می‌شوند و این روش معمول در کل صنعت بانکداری عمومی نیز رشد کرده است.

بیست و سه درصد مشتریان در بازارهای توسعه‌یافته و 43 درصد در بازارهای نوظهور شاهد استفاده از ویدئو کنفرانس به عنوان راهی برای افزایش کیفیت مشاوره در شرایطی هستند که دسترسی به یک کارشناس خبره سخت است. در نتیجه این روند، شعبات بانک‌ها اجرا و نصب راه‌حل‌هایی را شروع کرده‌اند که محوریت آن روی ویدئو و همکاری است زیرا آن‌ها به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که متفاوت از دیگری باشد؛ خدمات بهتری برای مشتریان فراهم کنند و هم زمان کفایت عملیاتی خود را ارتقا بخشند.

بانک‌های عمومی قصد دارند تجربه‌ای برای مشتری فراهم کنند که در خانه قابل‌اجرا نباشد بنابراین این امر دلیلی می‌شود تا مشتری به شعبه مراجعه کند. امروزه بانک‌ها استفاده از ویدئو در شعبه را آغاز کرده‌اند تا در محیطی که مملو از قوانین است و از هر سویی برای کاهش هزینه‌های بانکی فشار وارد می‌شود؛ عوایدی بانک را بیفزایند. بانک‌های عمومی با یکپارچه‌سازی ویدئو در شعبه می‌توانند کل کارشناسان خود را به صورت مجازی در امر مشاوره دخیل کنند و آن‌ها با هزینه‌ای کمتر در شعبات حضور بیشتری خواهند داشت.
همکاری ویدئویی

از نتایج تحقیق مشتریان موسسه سیسکو که از گزینه ویدئو استفاده می‌کنند؛ آشکار است که مشتریان بانک در به کاربردن این گزینه برای انجام اعمال تجاری و مالی خود بسیار راحت هستند. اغلب آن‌ها دلیل این امر را آن می‌دانند که با این روش سوا لاتشان کام لا پاسخ داده می‌شود؛ می‌توانند محصولی جدید را بررسی کنند یا در زمان مناسب به آن‌ها خدمت رسانی می‌کند (نیازی به تعیین وقت و بازگشت به شعبه برای انجام جلسه نیست).

دوباره بر اساس بازخورد تحقیق که میان تمام مشتریان مشترک بود؛ میزان مقبولیت ویدئو در چند نسل بسیار زیاد است. مشتریان نسل X و نسل Y همراه نسل انفجار جمعیت و همین طور شهروندان سالمند هر روز بیش از گذشته استفاده از فناوری را راحت تر قبول می‌کنند. برای مثال یک موسسه فروشنده وام رهن مسکن می‌گوید حدود یک سوم مشتریانش که از فناوری ویدئو درخواست فرایند وام را آغاز می‌کردند؛ اعلام کرده‌اند بانک‌هایی را انتخاب می‌کنند که راه حل کنفرانس ویدئویی را به مشتریان عرضه می‌کنند.

در حقیقت ویدئو در شعبه چند مورد استفاده دارد؛ نخست و از همه مهم تر سرمایه‌گذاری در بخش زیربنایی و فناوری است که برای بانک‌ها درآمدزایی زیادی دارد؛ به خصوص در حوزه بانکداری کسب و کارهای کوچک، خزانه‌داری و خدمات مدیریت پول نقد و همین طور درخواست‌های وام مسکن.

مثلاً زمان‌های پردازش وام مسکن را می‌توان تا حد قابل‌توجهی کاست. این فناوری را همچنین می‌توان به عنوان یک مکانیسم «اجتناب از هزینه‌های اضافی» استفاده کرد. بانک‌ها از ویدئو برای آموزش کارمندان داخل شعبه درباره محصولات و خدمات جدید استفاده می‌کنند. علاوه بر آن به کارشناسان در تمام سازمان کمک می‌کنند تا قبل از مذاکره با مشتری با او همکاری داشته باشند.

فعل‌وانفعالات ویدئو مدت زمانی که فرد مشغول انجام عملیات است را می‌کاهد و به نیازهای مشتری یا سوا لات او پاسخ می‌دهد؛ هم زمان از هزینه‌های سفری غیرضروری به بانک جلوگیری می‌کند. به وسیله آن بانک‌های عمومی می‌توانند رشد کرده و منابع خود را میان شعبات بر حسب درجات مختلف تقسیم کنند. این امر در حوزه‌های حومه شهری که در گذشته زمان بر و وقت‌گیر بود کاربرد دارد. به بیان دیگر بانک داران به کمک فناوری ویدئو می‌توانند منابع خود را مجازی کرده و آن‌ها را در اختیار مشتریان بیشتری قرار دهند. هر چند در حال حاضر بخش اعظم پیشرفت در ویدئو در بطن ارتباطات شعبه به شعبه یا شعبه با مرکز مخابره اتفاق می‌افتد. بسیاری از فروشندگان راه‌حل‌ها و فناوری خواستار امتداد قابلیت ویدئویی به دیگر کانال‌ها هستند مانند کانال اینترنت بنکینگ، بانکداری آنلاین، موبایل و بانکداری در خانه.

در حال حاضر هنگامی که برخی بانک‌ها قصد افتتاح خدمات مبتنی بر ویدئو را در شعبه و مرکز مخابره دارند؛ چالش‌های قابل‌توجهی سر راهشان است. در اغلب موارد پهنای باند شبکه به شعبه‌هایی اختصاص می‌یابد که اجازه ترافیک صوت را دارند و علاوه بر آن از نرم‌افزارهایی روی دستگاه سخنگو استفاده می‌کنند و دسترسی به ایمیل و قابلیت‌های پرینت و فایل دارند.

بیشتر فعالیت‌هایی که به پهنای باند نیاز دارند مانند تصویربرداری و خدمات انتقال فایل در ساعاتی انجام می‌شوند تا روی نرم‌افزارهای دیگر تأثیر بگذارند. این حقیقت همچنان باقی است که شبکه شعبه باید ارتقا یابد تا تماس‌های ویدئویی طی ساعات کاری شعبه نیز اضافه شود. پهنای باند به مرکز تماس اغلب از اهمیت کمتری برخوردار است اما اضافه کردن خدمات مبتنی بر ویدئو در این اماکن باید برای معماری شبکه‌هایی در نظر گرفته شود که خدمات را در خود جای داده‌اند.

هنگامی که قابلیت استفاده از ویدئو در شعبه معرفی و مهیا شد؛ میزان پهنای باند مورد نیاز برای استفاده مشتریان نیز افزایش می‌یابد. میزان افزایش به تعداد مقصد ارتباط‌های ویدئویی بستگی دارد که به کار گرفته می‌شوند و البته کیفیت تجربه مطلوب مشتری را نیز نباید از نظر دور داشت. در برخی موارد روند کسب و کارهای کنونی و نیروی کار ممکن است نیازمند تغییراتی باشد. ویدئو عنصری اضافی به فرایند تجاری می‌افزاید که در اصل فقط در گزینه تماس تلفنی با مرکز مشاوره امکان داشت. موضوعی که اغلب مشتریان به آن اشاره می‌کنند آن است که کیفیت تصویر و صوت بسیار مهم است؛ مشتریان خواهان تجربه‌ای هستند که در خانه و با استفاده از دوربین کامپیوتر به دست نمی‌آید.

هنگامی که قابلیت ویدئو در شعبه اجرا شود و محصولات و خدمات متعدد را ارائه کند مزایای آن از هزینه‌هایش بیشتر خواهد بود.

منبع:http://www.bai.org

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  +    =  74