روایت نشریه ایرلندی از دوبابی ساندز تهرانی (+عکس)

نشریه ایرلندی آیریش سنترال با انتشار عکس و گزارشی از یک فست فود در تهران با نام بابی ساندز نوشت که شاید بسیاری از ایرلندی ها نمی دانند که دو نقطه در تهران وجود دارد که نام آن بابی ساندز فعال سابق ایرلندی در زندان های انگلیس است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر ایران نشریه ایرلندی "آیریش سنترال" با انتشار عکس و گزارشی از یک "فست فود" در تهران با نام " بابی ساندز" نوشت که شاید بسیاری از ایرلندی ها نمی دانند که دو نقطه در تهران وجود دارد که نام آن " بابی ساندز"  فعال سابق ایرلندی در زندان های انگلیس است.

در این مطلب با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی بسیاری از نام های خیابان ها و کوچه ها تغییر کرد ماجرای تغییر نام " خیابان چرچیل" در تهران به " خیابان بابی ساندز" دو سال پس از انقلاب  را شرح داده و نوشته که چگونه ابتکار تعدادی دانشجو در آن قطع و جو انقلابی سبب شد تا نام خیابان از چرچیل به بابی ساندز تغییر یابد.

بابی ساندز فعال عضو ارتش جمهوریخواه ایرلند، پس از اعتصاب غذای خود در مارس 1981 در 5 می 1981 در اثر 66 روز اعتصاب غذا در 27 سالگی در زندان مرکزی شهر بلفاست درگذشت، و این مساله همزمان بود با ماجراهای پس از انقلاب در ایران و جو ضد آمریکایی و ضد انگلیسی این انقلاب.

بنا براین گزارش پس از انتشار خبر درگذشت بابی ساندز، تعدادی از دانشجویان ایرانی تلاش می کنند تا با پایین آوردن پرچم سفارت بریتانیا ، پرچم ایرلند را جایگزین آن کنند اما نمی توانند و در نهایت تصمیم  می گیرند نام خیابان مجاور سفارت انگلیس را از چرچیل به " باب ساندز" تغییر دهند.

آیریش سنترال می افزاید در پی این اقدام و استقبال افکار عمومی مردم ایران از این اتفاق ورسمی شدن نام این خیابان ، سفارت بریتانیا مجبور می شود برای اینکه در آدرس ها و مکاتبات خود مجبور به استفاده از نام " بابی ساندز" نشود ، دری را در جهت مخالف خیابان بابی ساندزاحداث کند تا آدرس های خود را با توجه به درب جدید بنویسد.

این روزنامه ایرلندی می نویسد در تهران نام بابی ساندز را در دو نقطه می توان دید : نخست یک همبرگر فروشی به این نام است که حتی در تابلوی خود تصویر این فعال ایرلندی را دارد و دیگری در خیابان مجاور سفارت بریتانیا است که از چرچیل به " بابی ساندز" تغییر داده شده است.

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/2/22/285835_669.jpg

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/2/22/285839_260.jpg  

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/2/22/285840_522.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7