نامه نگاری آهن‌فروشان با وزیر صنعت

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان با اشاره به نامه نگاری و جلسات این اتحادیه با وزیر صنعت و سازمان امور مالیاتی ، گفت: مشکل مالیات بر ارزش افزوده آهن فروشان به استناد قول مسئولین در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد آزاد در گفت و گو با تسنیم، با اشاره به مذاکرات سازمان امور مالیاتی و اتحادیه آهن فروشان برای رفع مشکل میزان مالیات ارزش افزوده اصناف آهن فروش، اظهار داشت: در تلاشیم تا با انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان مالیاتی، میزان مالیات های منطقی  برای اصناف در نظر گرفته شود.

وی با اعلام اینکه به دلیل جلسات متعدد مجلس با مسئولان مالیاتی هنوز موفق به انعقاد این تفاهم نامه نشده ایم، افزود: با برگزاری این جلسه مشکل مالیاتی آهن فروشان را برطرف و ابهامات مسیر ورود کالا را به بازار بررسی خواهیم نمود.

آزاد درباره ممانعت بورس کالا از فروش کالا به اعضای صنف دارای پروانه کسب، گفت: برای حل این موضوع نیز مذاکراتی را با بورس کالا انجام داده ایم و حتی درخواستی را در قالب نامه‌ به وزیر صنعت ، معدن و تجارت ارسال کرده ایم تا همانند مواد پتروشیمی که اصناف آن در سایتی تحت عنوان "بهین یاب" ثبت نام و مواد مورد نیاز خود را از بورس خریداری می کنند در حوزه آهن نیز این امر پیش بینی گردد.

به گفته وی، در صورت اجرای این سامانه خرید، میزان آهن ورودی به بازار مشخص و از ارقام متفاوت جلوگیری خواهد شد که به دنبال آن مالیات های منطقی برای این صنف لحاظ و برای هر خریدو فروش فاکتور هایی هم صادر خواهد شد.

رئیس اتحادیه آهن فروشان با اشاره به اینکه در روند مذاکرات، سازمان بورس با اجرایی شدن این پیشنهاد مخالفتی نداشته و فقط منتظر نظر وزیر صنعت است، گفت: اگر وزیر به یکی از زیر مجموعه های خود اجرای این پیشنهاد را اعلام کند بسیاری از مشکلات آهن فروشان برطرف خواهد شد.

وی در خصوص تکلیف برگه‌های مالیاتی مورد اعتراض اصناف که این روزها در اختیار آنان قرار گرفته است،  اظهارداشت: فعلا صدور برگه های مالیات بر ارزش افزوده متوقف شده است اما اتحادیه برای آن دسته از برگه هایی که برای اصناف صادر گردیده در حال پیگیری و رفع ابهامات  آنها است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  3