اخراج ۱۴ هزار کارمند در بزرگ‌ترین بانک اروپا

اچ.اس.بی.سی هولدینگز قصد دارد به منظور بهبود سود سهامداران و وفق یافتن با شرایط سخت‌گیرانه‌تر رگولاتوری، 14 هزار موقعیت شغلی را در امپراطوری جهانی خود حذف کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا استوارت گالیور، مدیرعامل اچ.اس.بی.سی، اعلام کرد که حذف این تعداد شغل به این بانک کمک می‌کند حداکثر سه میلیارد دلار در سال صرفه‌جویی کند. این میزان علاوه بر چهار میلیارد دلار صرفه‌جویی خواهد بود که تاکنون از کاهش هزینه‌های سالانه حاصل شده است.

اقدامات پیشین اچ.اس.بی.سی برای کاهش هزینه، حذف 46 هزار موقعیت شغلی و تعطیلی بیش از 50 کسب و کار این بانک از جمله شعبه‌هایش در روسیه، تایلند و کلمبیا را به همراه داشت.

مساله هزینه از زمان بحران مالی به موضوع مهمی برای بانک‌ها تبدیل شده زیرا از یک سو رگولاتورها بانک‌ها را ملزم کرده‌اند برای جلوگیری از خطر ورشکستگی، میزان سرمایه‌شان را بالاتر ببرند و از سوی دیگر سهامداران خواهان سود بالاتر و پرداخت حقوق کمتری به مدیران و کارمندان بانک‌ها هستند. در این بین کندی اقتصاد جهانی نیز روند رشد درآمد بیشتر بانک‌ها را کاهش داده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، تحلیلگران کردیت سوئیس اعلام کردند که کاهش هزینه اعلام شده در اچ.اس.بی.سی بیش از میزان مورد پیش بینی آنها بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  −  49  =