ایجاد سامانه مدیریت اسناد بانک جهت کنترل اضافه برداشت بانک‌ها

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی خبر داد:

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی خبر داد: با ایجاد سامانه مدیریت اسناد بانکی، موضوع اضافه برداشت بانک‌ها که یک عامل خسارت زننده به سیستم بانکی است را کنترل می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ناصر حکیمی _ مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی_ در گفت‌وگو با  (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: موضوع اضافه برداشت‌ها یکی از آسیب‌هایی است که روی سیستم اقتصادی از طریق ایجاد نقدینگی مضاعف به وجود می‌آید و آثارش در تورم روشن است که با راه‌اندازی این سامانه تحت کنترل در می‌آید.

وی با بیان اینکه نقیصه‌ای که ما در خصوص پردازش کاغذی چک‌ها داشتیم با الکترونیکی شدن مرتفع می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، سقف تعهداتی که بانک‌ها دارند مشخص و مدیریت می‌شود.

وی با بیان این‌که الکترونیکی کردن مبادلات چک در دستور کار قرار گرفته که سامانه مدیریت اسناد بانکی به این منظور ایجاد می‌شود گفت: یکی از موضوعات مهم مورد بحث و از ایرادات عمده‌ای که وجود دارد استاندارد نبودن چک‌ها است به این مفهوم که شکل و رنگ چک‌ها متفاوت است که به این منظور با همکاری موسسه استاندارد، استانداردی تعریف کردیم که امیدواریم تا پایان امسال اجرایی شود و همه بانک‌ها از یک استاندارد مشخص برای چک بهره مند شوند.

مدیر کل فن‌آوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: با هماهنگی نهادهای کشور که در این زمینه فعالیت دارند امکاناتی فراهم می‌کنیم که چک‌هایی که به حساب خوابانده می‌شود به جای این که فیزیک چک مبادله شود و پردازش بر اساس فیزیک آن صورت گیرد براساس اطلاعات و تصویر چک، پردازشش در بانک‌ها صورت بگیرد.

حکیمی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه، فاصله‌ها از بین رفته و مخاطراتی که ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد از بین برود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  4